Kan wel mails ontvangen maar niet verzenden

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
nonno
Berichten: 73
Lid geworden op: 8 januari 2007, 20:04
Locatie: HERENTALS
    Windows 7 Firefox

Kan wel mails ontvangen maar niet verzenden

Bericht door nonno »

Ik host al enkele jaren een domeinnaam bij one.com
Tot nu toe ging alles goed, maar nu kan ik plotseling alleen mails ontvangen, maar niet meer verzenden...
Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Alvast bedankt.
Nonno
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Kan wel mails ontvangen maar niet verzenden

Bericht door W Postelmans »

Hallo "Bompa Italiano" :D

Dat heeft zeer waarschijnlijk iets te maken met je SMTP settings, ofwel heeft misschien je ISP iets veranderd aan de voorwaarden om mail te kunnen zenden (misschien vraag hij nu dat de te zenden verbinding "Authenticated" (beter beveiligd) moet verlopen?).

Check best de vereisten van je ISP, en als daar niets aan veranderd is, check dan de settings in je SMTP verbinding voor het account waarmee je wil zenden. Is daar misschien iets aan veranderd?

Als je hulp nodig hebt hiermee, gelieve dan hier de naam van je ISP te vermelden (wat in je email adres achter het @ teken staat).
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Kan wel mails ontvangen maar niet verzenden

Bericht door Torzan »

Controleer en vermeld eventueel de foutmelding(en) of zelfs logs in Thunderbird (die zijn je vriend), evenals de juiste instellingen van one.com. Als de instellingen nog juist zijn en er is niets in Thunderbird veranderd, kun of moet je het zelfs in je internetbeveiligings- of antivirussoftware zoeken. Herstart Windows in dat geval tijdelijk in Veilige modus met netwerkondersteuning om dat vast te stellen. Zie ook deze pagina.
nonno
Berichten: 73
Lid geworden op: 8 januari 2007, 20:04
Locatie: HERENTALS
    Windows 7 Firefox

Re: Kan wel mails ontvangen maar niet verzenden

Bericht door nonno »

Grazie W. Postelmans.
Waar kan ik in Thunderbird de settings vinden van mijn SMTP?
Er is niks gewijzigd aan mijn instellingen...
Ik kan wel de inkomende settings bekijken maar niet de uitgaande. Is blijkbaar moeilijk te vinden.
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Kan wel mails ontvangen maar niet verzenden

Bericht door W Postelmans »

In de account instellingen van elk account staat onderaan, bij "Uitgaande server", welke SMTP serverdefinitie voor dat account gebruik wordt. Als je dan naar de instellingen van eender welk account gaat, en dan naar beneden scrollt in de lijst van de accountinstellingen van al je accounts, tot helemaal onderaan, dan heb je daar de "uitgaande Servers". Als je daarop klikt zie je de SMTP instellingen die in gebruik zijn door je accounts. Als je dan op de SMTP server van je account klikt (zie hoger in dit bericht), dan zie je de definities voor die SMTP server. Via de button "Bewerken" kan je die definitie dan aanpassen
Groetjes,
W
nonno
Berichten: 73
Lid geworden op: 8 januari 2007, 20:04
Locatie: HERENTALS
    Windows 7 Firefox

Re: Kan wel mails ontvangen maar niet verzenden

Bericht door nonno »

O.K. W Postelmans. Heb het gevonden. Alles terug in orde gebracht. Was heel makkelijk, maar men moet het weten he.

Grazie mille
Plaats reactie