Mails in andere adressen

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
gsm
Berichten: 46
Lid geworden op: 2 november 2014, 12:46
    Windows 7 Firefox

Mails in andere adressen

Bericht door gsm »

Als ik een mail verstuurd zie ik die staan in verzonden berichten van het adres waarvan ik het verstuur maar ook in een gmail account en als de ontvanger reageert dan ontvang ik hem in het gmail account maar niet in het account vanwaar ik het verstuurd heb.
Kan iemand mij helpen dit op te lossen want ik wordt er gek van en kan geen oplossing vinden
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Mails in andere adressen

Bericht door Torzan »

Kijk eens hier (en hier?)
gsm
Berichten: 46
Lid geworden op: 2 november 2014, 12:46
    Windows 7 Firefox

Re: Mails in andere adressen

Bericht door gsm »

Ik heb me geabonneerd op de nederlands talige link en hoop dat er een oplossing komt

Ik heb net even een test gedaan door van mijn website info email adres een mail te sturen naar mijn versatel email adres en dan staat de verzonden email in verzonden bij het adres van mijn website maar ook in verzonden berichten van mijn gmail account
De mail komt binnen in postvak IN van het versatel account en blijkt verstuurd te zijn door het gmail acount

Nog een test :
IK heb een Zweeds account en heb daar vandaan een mail gestuurd naar mijn info adres van mijn website
Zelfde probleem, mail is ontvangen in het info mailbox en er staat dat die verstuurd is vanaf het gmail account en staat ook in verzonden berichten van het gmail account
Net een test mail verzonden vanaf webmail en dat gaat goed
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Mails in andere adressen

Bericht door Torzan »

Kijk nog eens goed naar wat llorell schreef in het andere topic.

Thunderbird gebruikt een SMTP-server zoals gedefinieerd in de instellingen ervoor. Belangrijk daarbij zijn de standaardzaken, zoals authenticatie, identiteiten en gekozen SMTP-server als er meerdere mogelijk zijn. Hoewel bugs altijd kunnen bestaan, is er niet zomaar een reden dat TB deze zaken voor verschillende accounts door elkaar haalt. De kans is groot dat of ergens in de instellingen voor identiteiten iets verkeerd staat zoals llorell schreef, of in die van de (mogelijk standaard gebruikte) SMTP-server zelf. Daar staat immers onderaan een veld Gebruikersnaam voor aanmelding bij die server, en als dat degene is die voor een andere account wordt gebruikt, kun je ervan uitgaan dat de server je als een andere gebruiker ziet. (Doorgaans kun je dit ook vaststellen door tijdelijk een andere SMTP-server te kiezen, zoals die van je eigen ISP.) Uiteraard dien je voor Uitgaande server (onderaan in Accountinstellingen als je op de accountnaam staat) ook op te letten of de juiste server is ingesteld. Hier kun je tegenwoordig ook 'SMTP-server bewerken' kiezen om het wisselen naar dat venster te vermijden.

Tests vanaf webmail gaan overigens altijd wel goed; webmail is slechts een interface op de server die geen gebruik maakt van bepaalde zaken zoals externe e-mailclients dat doen. Vandaar dat TB (of een ander programma) vaak direct de schuld krijgt van gebruikers, terwijl ze doorgaans zelf iets verkeerd hebben ingesteld. ;)
gsm
Berichten: 46
Lid geworden op: 2 november 2014, 12:46
    Windows 7 Firefox

Re: Mails in andere adressen

Bericht door gsm »

Dank Torzan, ik heb alle accounts nagelopen en ik snap er echt helemaal niets van maar gedeeltelijk werkt het.
Wat ik echt niet snap is dat alle accounts behalve die van hotmail allemaal op gmail stonden, dus die van versatel en zonnet en telia en mijn website email adres en ik heb nog nooit iets gewijzigd.
Ik heb een mail verstuurd vanaf mijn website email adres naar het versatel adres en dat gaat nu goed, die komt goed binnen en ik zie hem alleen in de verzonden map van dat account staan dus niet meer in een gmail map
Maar een mail versturen vanaf versatel en zonnet gaat niet en dat komt omdat de uitgaande server staat ingesteld als mail.versatel.nl en mail.zonnet.nl maar moet zijn smtp.versatel.nl en smtp.zonnet.nl en die kom ik onder indentities en bewerken niet tegen
Het irriteert me omdat het altijd heeft gewerkt
Zet ik het op standaard server gebruiken dan heb ik het zelfde probleem weer dus dat gaat niet werken.
Graag je hulp nog even hoe ik de uitgaande server kan veranderen van mail naar smtp
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Mails in andere adressen

Bericht door Torzan »

Het zou kunnen dat het eerder heeft gewerkt terwijl je dezelfde SMTP-server voor meerdere accounts hebt gebruikt, maar de voorwaarde is zoals gezegd juiste authenticatie, en mogelijk is in die voorwaarden iets gewijzigd bij de provider. Bij Gmail bijvoorbeeld zou je moeten opgeven wat je toegestane afzenderadressen zijn; zie ook punt 2 in het genoemde supporttopic.

Stel dus dat je een adres bij je eigen ISP, een Gmail-adres, een Hotmail-adres en een adres bij een domein hebt. De eerste vraag is dan of de SMTP-server überhaupt toestaat dat er andere afzenderadressen worden gebruikt dan die van de bijbehorende provider, of soms zelfs mail buiten het eigen domein wordt toegestaan. Een voorkeur zou kunnen zijn om altijd de bijbehorende SMTP-server van een account te gebruiken, dus 1 voor Gmail voor de Gmail-adresseen, van Outlook (of tegenwoordig liever Office365 vanwege betrouwbaarheid) voor Live/Hotmail/Outlook, en die van de eigen ISP voor het eigen adres, etc. Anderen geven de voorkeur om maar 1 SMTP-server (die van de eigen ISP) te gebruiken, maar dan heb je dus te maken met de specifieke eisen ervan, en kan het zelfs gebeuren dat mail gewoon niet wordt afgeleverd en in het niets verdwijnt.

Wat Zonnet en Versatel betreft, ik meen dat die wat eisen hadden omtrent afzenderadressen, en is het dus goed om daar aparte servers voor in te stellen. Je kunt de bestaande servers gewoon bewerken in het venster voor de SMTP-servers, dus links onderaan bij 'Uitgaande server (SMTP)'. Een server die daar niet bestaat, zie je dus ook niet onder Identiteiten. Bewerken is genoeg, maar je kunt (al dan niet voor de veiligheid) natuurlijk ook een tweede SMTP-server instellen met smtp.versatel(of zonnet).nl, en eventueel de oudere pas later verwijderen. Die nieuwe kies je dan rechts onderaan in de serverinstellingen van die Zonnet- of Versatel-account. Als laatste controleer je de identiteiten, als ze voor die account al bestaan of nodig zijn.

Zie ook hier en hier.
gsm
Berichten: 46
Lid geworden op: 2 november 2014, 12:46
    Windows 7 Firefox

Re: Mails in andere adressen

Bericht door gsm »

Bedankt weer maar ik kom er niet uit.
Wat ik wil is de server instelling van versatel te veranderen van mail.versatel.nl naar smtp.versatel.nl
SMTP staat niet in de serverlijst dus kan ik die niet aanklikken en handmatig mail veranderen in smtp lukt niet
Ik heb het nu wel werkend maar gebruik nu de smpt van mijn website.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Mails in andere adressen

Bericht door Torzan »

Je kunt gewoon een bestaande SMTP-server bewerken, of een andere toevoegen via Accountinstellingen, Uitgaande server (SMTP) links onderaan, en vervolgens die server kiezen als je links de naam van de betreffende account selecteert. Als het goed is heb je dit ook gedaan bij de installatie van Thunderbird, hoewel dat via de wizard zou hebben gekund. Beide hierboven gegeven URL's zouden hierbij nog kunnen helpen. Wat lukt er niet of is er onduidelijk?
gsm
Berichten: 46
Lid geworden op: 2 november 2014, 12:46
    Windows 7 Firefox

Re: Mails in andere adressen

Bericht door gsm »

Het lukt me niet om de mail.versatel.nl te veranderen naar smtp.versatel.nl
Versatel en zonnet werken alleen met smtp.versatel.nl en smtp.zonnet.nl
Klik ik op extra - accountinstellingen en dan in het volgende beeld op uitgaande server (smtp) dan krijg ik het beeld van de foto voor me maar daar staat geen smtp.versatel.nl bij alleen mail.versatel.nl
Klik ik in het beeld op identiteiten beheren en dan op bewerken dan kan ik weer op uitgaande server (smtp) klikken maar ook dan krijg ik het zelfde te zien maar nergens iets waar ik "mail" kan veranderen in "smtp"
Hopelijk is het duidelijk genoeg om mij te helpen

http://www.furuliden.nl/diversen/smtp.jpg

Foto versturen lukt niet vandaar als tekst de link naar de foto
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Mails in andere adressen

Bericht door Torzan »

Gelukkig ben je niet de eerste die het overkomt, maar je vergeet steeds links onderaan (zoals aangegeven) naar beneden te scrollen via de scrollbalk; dáár vind je het item om SMTP-servers te beheren. Dit is ook te zien in de afbeelding in het genoemde supportartikel. Dat item heet Uitgaande server (SMTP) en is niet zonder opzet iets minder opvallend dan wel toegankelijk; normaal gesproken hoef je deze immers niet te wijzigen.

De te gebruiken server, die per account kan verschillen, selecteer je rechts in het deel dat je noemde (met dezelfde titel maar gevolgd door een dubbele punt), dus in de lijst; zie hetzelfde artikel voor een afbeelding.
gsm
Berichten: 46
Lid geworden op: 2 november 2014, 12:46
    Windows 7 Firefox

Re: Mails in andere adressen

Bericht door gsm »

Bedankt voor je uitleg, ik heb het gevonden.
Ik keek niet ver genoeg zo bleek nu want ik zag links onderaan accountacties staan maar daar kon ik niets maar ik moest helemaal naar onderen scrollen en daar staat uitgaande server (smtp). Daarop geklikt en toen kon ik het veranderen.
Stom van mij en bedankt voor je hulp
Nu krijg ik met poort 25 een andere foutmelding : versturen mislukt omdat de server midden in het verzenden de transactie verbrak
Poort 587 werkt helemaal niet
Ik las nu net dat smtp.versatel niet werkt als je niet met tele2 bent verbonden.
Moet ik dat dan vergeten en op mijn website laten staan dus smtp.mijnwebsite.nl ?
Of heb jij nog een idee ?
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 10 Firefox

Re: Mails in andere adressen

Bericht door Torzan »

Ik heb geen ervaring met verzenden via een SMTP-server van een beheerde website, en vraag me ook af of dat wel handig is. Alleen de SMTP-server van de eigen provider is vaak goed genoeg (als het tenminste om een thuissysteem gaat), onder de voorwaarde dat deze server ook ander afzenderadressen dan die van de eigen provider toestaat. Daar komen dan eventueel identiteiten kijken. Misschien dat je nog iets aan dit topic of dit topic hebt?
gsm
Berichten: 46
Lid geworden op: 2 november 2014, 12:46
    Windows 7 Firefox

Re: Mails in andere adressen

Bericht door gsm »

Zowel zonnet als versatel zijn gestopt met de smtp server en kan alleen nog werken als je bij tele2 zit
Ik laat het voorlopig maar staan op mijn eigen website want daar werkt het wel op
Hartelijk dank voor het meedenken en je adviezen
Plaats reactie