Formaat bij verzenden kiezen

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
RFB57
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 maart 2018, 11:25
    Windows 7 Firefox

Formaat bij verzenden kiezen

Bericht door RFB57 »

Hallo,

Ik heb een nieuw emailaccount (4e) toegevoegd en nu is de keuzemogelijkheid bij het verzenden (iets dat ik prefereer zelf te kunnen kiezen) veranderd in meteen als Platte tekst of HTML vezenden (de keuze staat nog steeds als voorkeur).
Ik heb al via Opties, Opstellen, Verzendopties dit meerdere malen geprobeerd aan te passen. Er staat "Mij vragen wat te doen" maar Thunderbird verzendt toch meteen. Ik gebruik W7 64 bits en heb zowel Thunderbird als de computer na de gewenste instelling al een keer herstart. Wat is de oplossing? Alvast dank voor het meedenken.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Formaat bij verzenden kiezen

Bericht door Torzan »

Blijkbaar heb je in de standaardinstellingen gekeken, maar aangezien gebruikers dit gedrag vaak accountafhankelijk of per gebruiker willen definiëren, spreekt het voor zich dat dit elders kan worden 'overruled'. De sectie Opstellen & adressering onder je Accountinstellingen is 1 plek, een 2e is daar waar Identiteiten kunnen worden beheerd (knop rechtsonder als daar links de accountnaam is geselecteerd), het adresboek voor ontvangers is een 3e (tabblad Contact). Heb je dat al gecontroleerd?
RFB57
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 maart 2018, 11:25
    Windows 7 Firefox

Re: Formaat bij verzenden kiezen

Bericht door RFB57 »

Hallo Torzan,

Dank voor je snelle antwoord. Door je opmerking over de account afhankelijke opslag heb ik al wel gevonden dat het bij sommige accounts wel 'goed' gaat. Dus het is bij deze nieuwe aanmaak bij ook een al bestaand account verkeer gegaan.
Maar ik snap niet goed waar ik die 2 andere plekken voor de opslag kan vinden. Op wel scherm zou die knop rechtsonder moeten verschijnen? En het adresboek op tabblad contact? Waar vind ik dat?
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Formaat bij verzenden kiezen

Bericht door Torzan »

Als je in het scherm Accountinstellingen (via het menu Extra bovenaan of de menuknop > Opties, of Alt+X, C) links een bepaalde accountnaam selecteert, zie je in dat scherm rechts onderaan 'Identiteiten beheren...'. Daar dubbelklik je op een identiteit en vind je een eigen tabblad Opstellen & adressering met 'Berichten opstellen in HTML-indeling'. Die optie vind je overigens ook links in de standaardinstellingen voor een account en dus datzelfde scherm, met dezelfde teksten (identiteiten zijn er om hiervan van af te wijken, en mogelijk gebruik je geen aparte identiteiten).

Het adresboek vind je via het menu bovenaan (of de menuknop) > Extra > Adresboek, of Ctrl+Shift+B. In dat adresboek dubbelklik je op een contact en zie je 'Verkiest berichten te ontvangen opgesteld als' in het tabblad Contact.
RFB57
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 maart 2018, 11:25
    Windows 7 Firefox

Re: Formaat bij verzenden kiezen

Bericht door RFB57 »

Hi,

Deze stappen (Identiteiten beheren, opstellen/adresseren, algemeen, verzendopties, en dan de keuze) allemaal gezet en bij alles staat nu: Vragen wat te doen en het resultaat is dat ze nu allemaal meteen verzenden...... Dus kennelijk is dit niet de oplossing. Het lijkt me overigens dat die 2e instelling niet anders is dan wat ik eerder al had gedaan. Bij contacten staat: Onbekend. Dus het blijft mij een raadsel.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Formaat bij verzenden kiezen

Bericht door Torzan »

Gebruik je add-ons, mogelijk die met adressering of andere verzendopties te maken hebben, en zo ja, heb je die al eens uitgeschakeld of TB in Veilige modus (zonder ingeschakelde add-ons) gestart?
RFB57
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 maart 2018, 11:25
    Windows 7 Firefox

Re: Formaat bij verzenden kiezen

Bericht door RFB57 »

Ik was me al niet bewust van add-ons (bij FF heb ik er wel maar bij TB weet ik niets eens van de voordelen) maar ook in de veilige modus geen verandering. Het versturen gaat meteen van start,
RFB57
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 maart 2018, 11:25
    Windows 7 Firefox

Re: Formaat bij verzenden kiezen

Bericht door RFB57 »

Vandaag is bij 1 account de keuzemogelijkheid weer actief en de andere 3 verzenden meteen terwijl bij allen de keuze ingesteld staat. Wonderlijk.
Plaats reactie