berichtenfilters

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
marcbe
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 januari 2017, 10:56
    Windows 10 Chrome

berichtenfilters

Bericht door marcbe »

Geachte,
aangezien het nogal wat tijd vergt om verschillende berichtenfilters te maken heb ik de vraag of het mogelijk is deze op de computer op te zoeken en eventueel te kopieren naar een usb stick om vervolgens ergens in de toekomst opnieuw te gebruiken bij een eventuele herinstallatie van Thunderbird.

Dit zou veel tijd besparen.

Is dit mogelijk en hoe moet ik daarvoor te werk gaan aub ?


MVG,
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: berichtenfilters

Bericht door Torzan »

Berichtenfilters worden bewaard in het bestand msgFilterRules.dat en bevinden zich per account in de submap Mail of ImapMail in je profielmap, afhankelijk van POP of IMAP. Je kunt dit dus gewoon kopiëren naar een andere installatie. Voorwaarde is wel dat de andere installatie de account(s) ook als POP of juist als IMAP hebben ingesteld, en dat de map-/accountnamen (in het veld 'actionValue') overeenkomen. Als je dus een heel profiel kopieert, is dat niet zo'n probleem, maar de mappen kunnen verschillen. Aangezien het gewoon tekstbestanden zijn, kun je ermee spelen om te zien wat er gebeurt, en eventueel handmatig mapnamen erin aanpassen. Mijn ervaring is meen ik dat bij het kopiëren van een profiel de mapnamen vanzelf goed worden gezet, of dat nalopen van de filters ervan even nodig is om ze naar de juiste mappen te laten verwijzen (het is alweer even geleden).

Zie ook deze en deze pagina. De profielmap vind je via Help > Probleemoplossingsinformatie > knop Map openen.
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1447
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Ubuntu Firefox
Contacteer:

Re: berichtenfilters

Bericht door Mad Maks »

er waren add-ons beschikbaar die het voor je kunnen exporteren maar deze zijn lang niet meer bijgewerkt. je kan ze testen maar geheel op eigen risico!
https://addons.mozilla.org/nl/thunderbi ... &platform=
Plaats reactie