kalender werkt niet met zelfde profile directory in windows linux

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
glda19
Berichten: 184
Lid geworden op: 16 oktober 2005, 11:12
    Ubuntu Firefox

kalender werkt niet met zelfde profile directory in windows linux

Bericht door glda19 »

Hi

Ik gebruik de zelfde profiel directory in windows and linux
Voor mail geen probleem kan ze vlot lezen op beide systemen
Maar ligthing and provider for google zijn uitgeschakeld. Schakel ik ze in en herstart geen probleem werkt dan in het besturingssysteem dat actief is.
Schakel ik naar het ander besturingssysteem over dan zijn ligthing and provider for google terug uitgeschakeld.
In schakelen dan en herstart en kan de kalender vlot gebruiken.
Dus bij iedere overschakeling van besturingssysteem word lighting en provider for google steeds uitgeschakeld. Waarom ?
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: kalender werkt niet met zelfde profile directory in windows linux

Bericht door W Postelmans »

Ik vrees dat de enigen die het "waarom" kunnen verklaren de ontwikkelaars zijn. Win10 en Linux zijn twee verschillende OSes, die hier en daar intern ook heel verschillend functioneren. Programma's (ook sommige add-ons) die voor het ene OS gecreeerd zijn, moeten "ge ported" (= een soort "vertaling") iworden naar het andere om daar ook te functioneren. Afhankelijk van wat gedaan wordt in een programma is het "porten" soms redelijk eenvoudig, maar voor andere programma's kan dat wel heel moeilijk en tijdverslindend zijn. Zelfs als een programma (in jou geval een add-on) ge ported is naar een ander OS, kunnen beide "ports" misschien uiterlijk (de schermlayouts, het design van de database, ...) heel gelijkaardig zijn, terwijl de interne werkingen toch redelijk verschillend en misschien niet compatibel met mekaar zijn.
Sommige add-ons bestaan slechts in 1 OS omdat de ontwikkelaar er bijv. niet TE veel tijd in wil steken, of omdat de ontwikkelaar zelf bijv. slechts met 1 OS werkt. Daarom bestaan bijv. een aantal "apps" wel voor Apple smartphones maar niet voor Android, en vice versa)
glda19
Berichten: 184
Lid geworden op: 16 oktober 2005, 11:12
    Windows 10 Firefox

Re: kalender werkt niet met zelfde profile directory in windows linux

Bericht door glda19 »

werkte supper eigen was het vroeger voor lightning winows enkel de dll die extra nodigi was ander niks.
Weet het van op irc toen
Plaats reactie