Adresbalk in TPB v60

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
WEK
Berichten: 148
Lid geworden op: 9 januari 2009, 18:05
    Windows 7 Chrome

Adresbalk in TPB v60

Bericht door WEK »

Ik ben over naar TBP v60.
v53 beviel, maar altijd in voor iets nieuws.

Ik was mij bewust dat diverse AddOns niet zouden gaan werken, het wachten is op een update of proberen zelf aan te passen.
Nu merk ik dat ik iets mis, waarvan ik niet weet hoe ik het ooit gekregen heb.

Als ik een mail opstelden en diverse geadresseerde had geselecteerd (Aan, CC, BCC) dan kon dit best een lijst worden (die niet meer zo overzichtelijk was omdat je maar 3 regels tot je beschikking hebt.
Ging ik er boven 'hangen' dan zag ik een soort pop-up verschijnen met daarin kort aan wie de mail opgesteld was : (Antwoorden Aan, Van, Aan, CC, BCC).
Ik zou dus niet meer weten welke AddOn of instelling dit was en weet ook niet hoe ik hier op moet Google en bedacht mij de vraag dus hier te stellen.

Weet iemand wat ik bedoel en of ik het weer terug kan krijgen ?

Ik hoor het graag.

Groet,

WEK
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Adresbalk in TPB v60

Bericht door Torzan »

Doorgaans weten gebruikers wat er op hun systeem is geïnstalleerd, ook add-ons, en zijn deze nog in een bepaalde (download)map op een systeem terug te vinden. Maar buiten dat; als het om een add-on gaat die in TB 60 niet meer werkt, zou die toch evengoed als uitgeschakeld zichtbaar moeten zijn in het tabblad Add-onbeheerder? Als dat niet zo is, zou je de vorige versie van TB weer kunnen installeren waardoor de add-on weer actief zou moeten worden, maar waarschijnlijk kun je de betreffende add-on ook wel in de submap 'extensions' van de profielmap van TB terugvinden.

Zie ook deze supportpagina.
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Adresbalk in TPB v60

Bericht door W Postelmans »

Ik begrijp niet goed je vraag. Met "er over gaan hangen" bedoel je waarschijnlijk de muis aanwijzer (meestal een pijltje) boven een gegeven plaatsen en niet klikken? Over welk gegeven ging je vroeger "hangen" om die pop-up te krijgen? En kwam die pop-up altijd, ook als er bijv, slechts 1 zender en 1 ontvanger was?
WEK
Berichten: 148
Lid geworden op: 9 januari 2009, 18:05
    Windows 7 Chrome

Re: Adresbalk in TPB v60

Bericht door WEK »

@Torzan, ik dacht het ook wel te weten, maar weet het nu even niet. Diverse AddOn draaien al even mee en hebben wat namen die ik niet altijd meer kan plaatsen.
De volgende zijn in-actief gesteld :
Address Close Button, logisch want deze functie zit er nu gewoon in (met een kruisje een geadresseerde weghalen)
AddressBookTab : zou even niet weten hoe-en-wat
AttachementExtractor : Heel fijne AddOn, moet ik nog iets op verzinnen.
Contacts Sidebar : zou even niet weten hoe-en-wat
MoreFunctionsForAddressBook : zou even niet weten hoe-en-wat
QuoteAndComposeManager : heel jammer dat deze nu niet werkt, ik heb nu weer verschillende lettertypen in mijn mails

Tussen deze heb ik dus ook lopen zoeken, maar ik zal terug moeten naar een oudere versie om dan de instellingen af te lopen...

@W. Postelmans, op het moment dat je er inderdaad boven hangt met je aanwijzer je in een schermpje zag wie de geadresseerde allemaal waren. Deze kwam altijd tevoorschijn.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Adresbalk in TPB v60

Bericht door Torzan »

Pff…, je vraagt wel wat; tenzij iemand met de add-on bekend is en dus het beschreven gedrag kan verklaren, moeten anderen de werking van diverse add-ons bekijken om je te helpen. :)

Zelf zou ik een back-up van de profielmap van Thunderbird maken, dan Thunderbird verwijderen, de vorige gebruikte versie weer installeren (vanaf hier), controleren of ervoor zorgen dat alle extensies weer werken, vaststellen dat de pop-up weer verschijnt, en dan 1 voor 1 de add-ons uitschakelen om te zien wanneer het gedrag van de pop-up ophoudt. De exacte vorige versie zou je in de updategeschiedenis van Thunderbird moeten kunnen vinden. Dit alles om de verantwoordelijke add-on te vinden; daarna kun je Thunderbird weer upgraden en een eventuele vervanger voor de add-on zoeken als deze niet meer wordt ondersteund.
WEK
Berichten: 148
Lid geworden op: 9 januari 2009, 18:05
    Windows 7 Chrome

Re: Adresbalk in TPB v60

Bericht door WEK »

Bedankt voor de reacties

Ik ben terug gegaan naar een oude versie (dat is dan ook weer een voordeel van TBP) en heb mij toch wel suf lopen zoeken.
Het is de AddOn QuoteAndComposeManager, deze heeft een optie bij Compose window : Show tooltip in recipients list
Ik keek er elke keer over heen, terwijl ik deze ooit natuurlijk wel heb aangevinkt.
Uit- en aanvinken in de TPB 53* leverde mij de tooltip wel en niet op.

Binnen install.rdf de max.version op 60* gezet en deze werd nu wel geaccepteerd bij TPB 60, er kwam wel een tooltip, maar wel leeg (rows:0).

Mocht iemand suggesties hebben, dan hoor ik het graag. Ik overweeg contact met de author op te nemen, maar deze geeft aan het druk te hebben en niet veel (priori)tijd te geven aan de AddOns (wat ik begrijp, mijn engels is niet zo goed, dat maakt ook nu dat ik de mail nog even uitstel ;)..)
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Adresbalk in TPB v60

Bericht door Torzan »

Goed gevonden. Ik zou adviseren een andere add-on te zoeken als die tooltips zo belangrijk zijn, of te accepteren dat de add-on en dus functionaliteit niet meer werkt / er niet meer is.

De truc met aanpassen van max.version kan soms werken, maar zoals je ziet niet altijd en ook niet zonder reden, wellicht doordat er op dit vlak in de broncode van Thunderbird iets is gewijzigd. Daarbij zal die truc binnenkort ook niet meer werken, dus als dat nu wel zo is, is het slechts een tijdelijke oplossing. Zelf acht ik een hele add-on onbetrouwbaar als deze niet voor een bepaalde versie is aangepast; wie weet wat je nog meer kunt tegenkomen.

Succes met benaderen van de ontwikkelaar als je dat wilt doen, want het is bekend dat hij vrijwel nooit antwoordt of actie onderneemt, zelfs als je hem via meerdere e-mailadressen benadert. ;)
WEK
Berichten: 148
Lid geworden op: 9 januari 2009, 18:05
    Windows 7 Chrome

Re: Adresbalk in TPB v60

Bericht door WEK »

Ik begrijp het helemaal !
Inmiddels contact opgenomen, wij wachten af.

Is er een AddOn die deze tooltips ook geeft ? Ik heb al gezocht, want zo helder was ik wel, maar of ik zocht op het verkeerde of het is er - nog - niet.
WEK
Berichten: 148
Lid geworden op: 9 januari 2009, 18:05
    Windows 7 Chrome

Re: Adresbalk in TPB v60

Bericht door WEK »

Contact gezocht, nog geen reactie.
Is er iemand die een suggestie heeft om 'mijn probleem' te verhelpen ?
Het was dus voorheen zo dat als ik bij de adresbalk 'hing' (tooltip) ik de adressen kreeg die ik geselecteerd had.
Nu moet ik scrollen langs alle adressen om deze controle uit te voeren.

Heel hartelijk dank voor alle mogelijke suggesties...
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Adresbalk in TPB v60

Bericht door W Postelmans »

Ik heb met die add-on geen ervaring. Daarom kan ik je niet helpen hiermee. Misschien is iemand anders op dit forum ook gebruiker van die add-on?

Het lijkt me dat je tegen een frequent voorkomend probleem met open source en gratis software aangelopen bent: de gebruiker is 100% afhankelijk van de goodwill van de ontwikkelaar; die kan vrij beslissen of hij tijd en "goesting" heeft om een probleem wel of niet aan te pakken, en of hij wel of niet zijn add-on compatibel maakt met een nieuwe versie van het basis product (hier TB). Indien niet, dan zit er niets anders op dan zelf te gaan programmeren of een alternatieve oplossing te zoeken.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Adresbalk in TPB v60

Bericht door Pettic »

Paolo heeft op zijn website (https://freeshell.de/~kaosmos/index-en.html) duidelijk aangegeven dat hij zijn overigens uitstekende add-ons niet meer voor de nieuwe webextensions zal aanpassen.
Daarom gebruik ik de vorige TB-versie.
Windows; Firefox; Thunderbird
Plaats reactie