sinds enkele dagen ontvang ik mails maar de inhoud kan ik niet zien. Deze lijkt niet binnen te komen. Iemand een idee?
Thxs,
TangoSteph
Mails zonder inhoud
- W Postelmans
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
- Locatie: Schoten, Belgie
Re: Mails zonder inhoud
Check de afzender. Indien die je onbekend is, sito presto mail in de prullenbak kieperen. Indien ie je bekend is, check (via telefoon) of je contact die mail idd gezonden heeft. Indien niet, zie voorgaande. Indien wel, check via Webmail de inhoud van de mail op de server van je ISP en tracht uit te vinden wat er fout loopt.
-
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
Re: Mails zonder inhoud
Als je een bericht selecteert en de bron van het bericht bekijkt, zie je dan wel berichtinhoud? Dit doe je via menu Beeld > Berichtbron, of Ctrl+U of Command+U (Win/Linux of MacOS).
Klik eerst eens met de rechtermuisknop op de betreffende e-mailmap die het probleem heeft, dus aan de linkerkant, kies dan Eigenschappen > Map repareren onder het tabblad Algemene informatie. Wees geduldig en kijk daarna of het werkt, herstart eventueel Thunderbird.
Hier vind je een supportvraag op Sumo waarin o.a. wordt beschreven hoe je het bestand Inbox.msf kunt verwijderen, waarna het opnieuw wordt opgebouwd. Dit is een iets robuustere stap dan die via 'Map repareren'. Submappen hebben hun eigen Eigenschappen, knop Map repareren en .msf-bestand. Let ook op het verhaaltje over quarantaine door een eventueel AV-product in de supportvraag.
Je zou ook kunnen overwegen alle bestanden met de extensie .msf in je profielmap te verwijderen. Hiermee moet je natuurlijk wel voorzichtig zijn, of eerst een back-up van je profielmap maken, wat altijd wel handig is.
Als dit niet helpt, kan het ook een actie zijn van een antivirusprogramma of zelfs nog meer oorzaken hebben. Het kan zelfs 1 bericht zijn dat je onlangs hebt ontvangen en sindsdien de boel in de war stuurt, al is dat meen ik zeldzaam. Deze pagina geeft een overzicht van alles wat je kunt controleren.
Klik eerst eens met de rechtermuisknop op de betreffende e-mailmap die het probleem heeft, dus aan de linkerkant, kies dan Eigenschappen > Map repareren onder het tabblad Algemene informatie. Wees geduldig en kijk daarna of het werkt, herstart eventueel Thunderbird.
Hier vind je een supportvraag op Sumo waarin o.a. wordt beschreven hoe je het bestand Inbox.msf kunt verwijderen, waarna het opnieuw wordt opgebouwd. Dit is een iets robuustere stap dan die via 'Map repareren'. Submappen hebben hun eigen Eigenschappen, knop Map repareren en .msf-bestand. Let ook op het verhaaltje over quarantaine door een eventueel AV-product in de supportvraag.
Je zou ook kunnen overwegen alle bestanden met de extensie .msf in je profielmap te verwijderen. Hiermee moet je natuurlijk wel voorzichtig zijn, of eerst een back-up van je profielmap maken, wat altijd wel handig is.
Als dit niet helpt, kan het ook een actie zijn van een antivirusprogramma of zelfs nog meer oorzaken hebben. Het kan zelfs 1 bericht zijn dat je onlangs hebt ontvangen en sindsdien de boel in de war stuurt, al is dat meen ik zeldzaam. Deze pagina geeft een overzicht van alles wat je kunt controleren.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 23 oktober 2018, 17:23
Re: Mails zonder inhoud
Hey W Postelmans en Torzan,
bedankt voor het antwoord. Torzan, ik heb jouw stappen "Map repareren" gevolgd en de inhoud van al mijn mails zijn na het herstarten van Thunderbird terug te zien.
Moet ik nog ergens aangeven dat dit item opgelost is?
Thxs,
TangoSteph
bedankt voor het antwoord. Torzan, ik heb jouw stappen "Map repareren" gevolgd en de inhoud van al mijn mails zijn na het herstarten van Thunderbird terug te zien.
Moet ik nog ergens aangeven dat dit item opgelost is?
Thxs,
TangoSteph
- W Postelmans
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
- Locatie: Schoten, Belgie
Re: Mails zonder inhoud
Ik vermoedde (naar eigen ervaring) dat je misschien ook slachtoffer geworden was van een "bombardement" met phishing mails en mails met een ransomware virus.