Wachtwoorden opslaan in Thunderbird lukt niet meer

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
nonno
Berichten: 73
Lid geworden op: 8 januari 2007, 20:04
Locatie: HERENTALS
    Windows 7 Firefox

Wachtwoorden opslaan in Thunderbird lukt niet meer

Bericht door nonno »

Tot recent vroeg Thunderbird steeds of ik een wachtwoord al dan niet wou opslaan. Sedert enkele dagen krijg ik die vraag niet meer. Wat kan ik hier aan verhelpen?
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Wachtwoorden opslaan in Thunderbird lukt niet meer

Bericht door W Postelmans »

TB vraagt dat slechts als je voor dat ID nog nooit gevraagd hebt om het wachtwoord te onthouden. Het lijkt er dan ook op dat TB je wachtwoord reeds "onthouden" heeft omdat je dat ooit (per ongeluk?) aangeklikt hebt. Kijk best eens in Opties, Beveiliging, Wachtwoorden. Klik op "wachtwoorden tonen" (terwijl niemand meekijkt), en verwijder eventueel dat ID met zijn wachtwoord.
nonno
Berichten: 73
Lid geworden op: 8 januari 2007, 20:04
Locatie: HERENTALS
    Windows 7 Chrome

Re: Wachtwoorden opslaan in Thunderbird lukt niet meer

Bericht door nonno »

Een aantal websites dewelke ik voorheen kon openen omdat mijn wachtwoord was opgeslagen, doen het nu niet meer.
Dat is het probleem, ik moet steeds terug elke keer alles terug invullen, al ik er dan uitga is het de volgende keer weer prijs. Zeer raar
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Wachtwoorden opslaan in Thunderbird lukt niet meer

Bericht door W Postelmans »

Dat zou je moeten kunnen oplossen door eerst de definitie van de website met zijn wachtwoord te verwijderen (Extra, Opties, Privacy en Beveiliging, Aanmeldingen en Wachtwoorden, Opgeslagen Aanmeldingen) en daarna, bij de eerstvolgende opening van die website, aanvinkt dat je wil dat het wachtwoord onthouden wordt.
Plaats reactie