Chaotische e-mail

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
ed97
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 april 2017, 21:10
    Windows 10 Chrome

Chaotische e-mail

Bericht door ed97 »

Van een appartementen verhuurbedrijf kreeg ik een huurbevestiging.
De e-mail is volledig chaotisch, alles staat door en over elkaar en verspreidt over een groot oppervlak.
Op de webmail van mijn provider staat hij echter correct.
Ik heb hem doorgestuurd naar mijn tweede e-mail adres (andere postbus, zelfde provider) maar met hetzelfde resultaat.
De fout kan volgens mij alleen bij Thunderbird liggen. Vraag is . . .waar?
Gebruikersavatar
oeekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 mei 2007, 14:32
    Windows 10 Firefox

Re: Chaotische e-mail

Bericht door oeekker »

Thunderbird heeft twee ‘smaken’ om berichten met opmaak te tonen: originele HTML en vereenvoudigde HTML.
Probeer ze allebei om te kijken of op de ene manier het bericht wel goed wordt weergegeven: Beeld > Berichttekst als > Originele HTML of Vereenvoudigde HTML. Je kan eventueel ook nog Platte tekst kiezen, dan wordt alleen de tekst weergegeven.
Let op: deze instelling blijft plakken. Bij het volgende e-mail bericht, staat het nog steeds zo ingesteld, dus misschien moet je het dan weer terug zetten om dat bericht goed te tonen.
En waarom Thunderbird het niet goed laat zien? Dat kan veel oorzaken hebben, van fouten in de HTML tot het gebruik van cascading stylesheets die Thunderbird niet goed verwerkt…
ed97
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 april 2017, 21:10
    Windows 10 Chrome

Re: Chaotische e-mail

Bericht door ed97 »

Vereenvoudigd: mail is nu goed geordend maar link knoppen zijn witte rechthoekjes en foto's ontbreken. Waarschijnlijk normaal voor vereenvoudigd.
Platte tekst: niets, alleen wit blad.
Nu pas gezien: in de provider staat boven de mail een tekst:
! Vanwege de berichtgrootte zijn e-mailadressen, url's en andere tekst niet gewijzigd in hyperlinks. Daarnaast een knop met: Objecten markeren.
Die tekst verschijnt niet bij gelijkaardige mails van hetzelfde bedrijf en die dus normaal openen in Thunderbird.
Ik weet eigenlijk niet wat dit betekent maar kan het er iets mee te maken hebben?
Informatief: heb IMAP verbinding.
ed97
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 april 2017, 21:10
    Windows 10 Chrome

Re: Chaotische e-mail

Bericht door ed97 »

Extra info: op twee Android telefoons (Gmail) is alles normaal.
Plaats reactie