Kan bijlagen niet (meer) openen

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Tarzan
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mei 2005, 20:57
Locatie: Vlaanderen
    Windows 10 Firefox

Kan bijlagen niet (meer) openen

Bericht door Tarzan »

Ik bekijk TB ook op mijn smartphone. Echter, sedert enkele weken kan ik de bestanden in de bijlagen niet meer openen (vroeger ging dat zonder problemen). Het gaat over de bestanden met extensie pps, ppsx, mp4, pdf, . . . . Waaraan kan dit liggen? Op mijn toestel staat de Android-versie 6.0.1. Wie geeft mij raad.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Kan bijlagen niet (meer) openen

Bericht door Pettic »

Ik dacht altijd dat er geen TB-versie voor Android is? Zelf gebruik ik daarvoor K-9 Mail.
Windows; Firefox; Thunderbird
Tarzan
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mei 2005, 20:57
Locatie: Vlaanderen
    Windows 10 Firefox

Re: Kan bijlagen niet (meer) openen

Bericht door Tarzan »

Ik weet niet hoe het in zijn werk gegaan is maar vanop het moment dat ik (deze en mijn eerste) smartphone had verscheen er een knop naar Thunderbird (benaming E-mail) en kon ik mijn mails (die ook op de PC staan) lezen en de bestanden in de bijlagen openen. En eigenaardig genoeg, ze werken ook onafhankelijk van elkaar. Als ik op mijn telefoon een mail verwijder blijft hij op de PC staan en omgekeerd. K-9 mail ken ik niet, zal een moeten gaan zien. Nu gaat dat lezen nog maar het openen van de bijlagen niet meer!
Tarzan
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mei 2005, 20:57
Locatie: Vlaanderen
    Windows 10 Firefox

Re: Kan bijlagen niet (meer) openen

Bericht door Tarzan »

Kan iemand mij raad geven?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Kan bijlagen niet (meer) openen

Bericht door nirwana »

Tarzan,

Dit onderwerp valt buiten dit forum, omdat dit eigenlijk gaat over de Email-app op jouw Android-telefoon.

Met die app lees je dezelfde mails als die je met Thunderbird op jouw PC leest, maar jouw telefoon heeft geen Thunderbird-app.
Ik begrijp dat dit wat verwarrend werkt, want je ziet in beide programma's dezelfde e-mails.

Voor het openen van diverse soorten bestanden op jouw smartphone heb je apps nodig die dat soort bestanden kunnen weergeven.
Bijvoorbeeld een viewer voor PPS(X)-bestanden: https://www.free-power-point-templates. ... n-android/

Helpt het als je dergelijke apps installeert op jouw telefoon?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie