Verwijderde e-mail uit leeggemaakte prullenbak Thunderbird [iMac/macOS] terughalen?

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
airtee
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 maart 2005, 22:41
    Macintosh Firefox

Verwijderde e-mail uit leeggemaakte prullenbak Thunderbird [iMac/macOS] terughalen?

Bericht door airtee »

Ik heb Thunderbird draaien op mijn iMac (onder macOS Mojave) en had graag een e-mail die per ongeluk in de prullenbak is beland, gerecupereerd. Maar die prullenbak is inmiddels leeggemaakt. Hoe kan ik die mail terug ophalen?
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Verwijderde e-mail uit leeggemaakte prullenbak Thunderbird [iMac/macOS] terughalen?

Bericht door W Postelmans »

Heel soms, als je email client op een heel speciale (en ongebruikelijke) manier ingesteld is, zou dat kunnen lukken.
Je kan best via WEBMAIL op de server van je ISP (naam staat in je email adres, vlak na de @) eens in je postvakken op de server gaan kijken. Als daar die mail nog te vinden is, dan kan je die alsnog terughalen door in WEBMAIL dat bericht opnieuw naar je INBOX te kopieren of te verplaatsen.
Indien dat bericht daar niet meer staat, dan zou je heel misschien de administrator van je ISP kunnen overtuigen om dat bericht terug te halen vanuit 1 van hun oude backup archieven. Echter de kans is heel klein dat die op zulk een vraag zal ingaan (potentieel kunnen duizenden van hun klanten zulke dingen vragen, om al die vragen op te lossen zou je ISP dan heel veel administratoren nodig hebben!)
Gebruikersavatar
airtee
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 maart 2005, 22:41
    Macintosh Firefox

Re: Verwijderde e-mail uit leeggemaakte prullenbak Thunderbird [iMac/macOS] terughalen?

Bericht door airtee »

Bedankt voor je suggestie die ik heb opgevolgd maar jammer genoeg niet heeft geholpen. In mijn online 'webmail' op de website van de provider was de mail evenzeer verdwenen. Weg is weg blijkbaar! Volgende keer beter opletten dus... ;-)
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Verwijderde e-mail uit leeggemaakte prullenbak Thunderbird [iMac/macOS] terughalen?

Bericht door Pettic »

Dan maak je waarschijnlijk gebruik van IMAP om je berichten te zien. In dat geval geef je aan de server opdracht om het bericht te verwijderen.
Bij POP wordt een kopie op je computer bewaard en dan zou je met undelete software het mailbestand kunnen herstellen.
Windows; Firefox; Thunderbird
Plaats reactie