geen mail na terugplaatsen backup

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
jwandele
Berichten: 7
Lid geworden op: 9 januari 2017, 17:48
    Windows 10 Chrome

geen mail na terugplaatsen backup

Bericht door jwandele »

Na problemen met Windows moest ik Thunderbird opnieuw installeren en proberen de backup terug te plaatsen. Daarbij gaat er iets niet goed. Ik kopieer de inhoud van de backup-profielen naar de nieuwe profielen, maar ik krijg de oude mail niet te zien in Thunderbird.

Ik zie onder AppData profiles zowel in de map Local/Thunderbird als Roaming/Thunderbird. Als ik de inhoud van deze mappen heb vervangen door de inhoud van de gebackupte profiles en Thunderbird start, zie ik geen oude mail, maar wel verschijnt er bij AppData/Roaming een map ThunderbirdbestandenLocalFolders. Ik heb een keer eerder dit probleem gehad en dat toen opgelost toen ik iets deed met lokale mappen, maar ik heb toen niet genoteerd wat ik deed, want ik snapte nauwelijks niet goed wat toen de oplossing bracht.

Mijn vraag: wat doe ik fout? Ik haal mijn mail volledig op van de server van xs4all, ik weet niet of dit wat uitmaakt.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: geen mail na terugplaatsen backup

Bericht door nirwana »

https://support.mozilla.org/nl/kb/profi ... opgeslagen geeft aan dat je in de Roaming-map moet zijn.

Je hebt het over de gebackupte profiles-map, maar wat staat er in jouw profiles.ini bestand?
Als ik kijk naar de inhoud van mijn map Roaming\Thunderbird dan zie ik daaronder de volgende mappen en bestanden staan:
- map Crash Reports (voor als er eens iets fout is gegaan in Thunderbird)
- map Pending Pings (deze map is leeg)
- map Profiles (met daaronder een submap die 7jngjqe4.default heet)
- bestand profiles.ini

Profiles.ini heeft bij mij de volgende inhoud:

Code: Selecteer alles

[General]
StartWithLastProfile=1

[Profile0]
Name=default
IsRelative=1
[b]Path=Profiles/7jngjqe4.default[/b]
Default=1
Als in jouw profiles.ini het Path= bijvoorbeeld verwijst naar een niet-bestaande map dan begrijp ik wel dat Thunderbird niet de juiste gegevens kan vinden. Dat kun je dan eenvoudig aanpassen door het ini-bestand alsnog naar de juiste map te laten verwijzen.

Disclaimer: ik ben hier niet degene met de meeste kennis van Thunderbird of wat er precies in de profielmap staat aan bestanden. Dus ik neem aan dat anderen dit nog wel verder kunnen aanvullen. Maar hopelijk heb je al iets aan mijn inhoudelijke reactie.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: geen mail na terugplaatsen backup

Bericht door Pettic »

Meestal volstaat het om uit de oude profielmappen de bestanden Mail / Imapmail en abook.map (en varianten daarvan) naar een vergelijkbare plek te kopiëren. Eventuele add-ons kun je het beste opnieuw installeren.
Windows; Firefox; Thunderbird
Plaats reactie