nieuwe GMAIL account

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
koosr46
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 augustus 2016, 9:02
    Windows 10 Firefox

nieuwe GMAIL account

Bericht door koosr46 »

Sinds een poos kan ik geen enkele nieuwe gmail-account in Thunderbird krijgen.
Alles al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Het bestaande adres accepteert hij wel.
Bij de nieuwe krijg ik de melding dat de configuratie niet kan worden geverifieerd - is de gebruikersnaam of het wachtwoord onjuist
Ik gebruik POP3
WEK
Berichten: 148
Lid geworden op: 9 januari 2009, 18:05
    Windows 7 Chrome

Re: nieuwe GMAIL account

Bericht door WEK »

Tja lastig te zeggen.
Je zou zeggen, er is iets mis met gebruikersnaam e/o ww , maar dat had je zelf ook al verzonnen.

Thunderbird icm Gmail : Ik zou zeggen Imap (maar dat is maar een mening), werkt top ! (maar leest je probleem nu niet op)
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: nieuwe GMAIL account

Bericht door Pettic »

Kijk eerst eens op internet na inloggen op je gmail account of pop staat ingeschakeld. Verder kan het zijn dat eerst je computer door Google moet worden vrijgegeven. Bij het aanmaken van een gmail account in Thunderbird, na het invullen van je gegevens krijg je een apart scherm waarop je je google account moet bevestigen.
Windows; Firefox; Thunderbird
WEK
Berichten: 148
Lid geworden op: 9 januari 2009, 18:05
    Windows 7 Chrome

Re: nieuwe GMAIL account

Bericht door WEK »

Dat is inderdaad een heel goeie. Ik dacht dat dit enkel met IMAP was, maar voor beide moet je kiezen om het wel of niet in te schakelen.
koosr46
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 augustus 2016, 9:02
    Windows 10 Firefox

Re: nieuwe GMAIL account

Bericht door koosr46 »

Bedankt voor het meedenken, maar het lost niets op.
Ik heb 1 oude mailadres die zowel door Thunderbird als Gmail Notifier Pro wordt geaccepteerd
Ik wilde nu een andere aanmaken en die wordt door beide niet geaccepteerd zowel niet op PC als laptop

Ik vind IMAP een omslachtig gedrocht waar ik me zeker niet aan ga wagen

Ik heb het al wel opgelost door de mail door te sturen naar het oude adres, maar dat is niet de bedoeling

Persoonlijk denk ik dat het probleem bij GMAIL ligt met al zijn beveiligingen
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: nieuwe GMAIL account

Bericht door Pettic »

Kun je omschrijven wat je precies bedoelt met 'niet geaccepteerd' en op welk moment tijdens het aanmeldproces krijg je die melding?
Is het nieuwe adres soms een afgeleide van een bestaand adres ('alias'), want bij Gmail is dat mogelijk; in dit geval moet je in TB e.e.a. anders instellen. Anders heb een echt nieuw adres inclusief wachtwoord.
Is POP wel ingeschakeld bij Google?
Instellingen:
  • pop.gmail.com
  • SSL vereist: ja
  • Poort: 995
Na het invullen van naam, e-mailadres en wachtwoord klik je op gereed en krijg je een nieuw scherm met "Voer referenties ..." te zien dat je moet beantwoorden.

Je kunt ook hier eens kijken https://support.google.com/accounts/answer/6010255.

Wat IMAP betreft zijn de instellingen niet ingewikkelder dan bij POP en het voordeel is dat je overal je e-mail kunt bekijken.
Windows; Firefox; Thunderbird
koosr46
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 augustus 2016, 9:02
    Windows 10 Firefox

Re: nieuwe GMAIL account

Bericht door koosr46 »

Laat ik beginnen om te zeggen dat ik een doods hekel heb aan alles wat bij google weg komt, maar dat je bijna veroordeeld bent om iets van hun te gebruiken.
Met IMAP is het al een paar keer gebeurd dat ik alle mails kwijt ben door een waarschijnlijk stomme actie van mezelf.
Ik bekijk mijn mails alleen thuis en op de laptop of PC

Ik installeer Thunderbird en voeg een oud mailadres toe en dat gaat allemaal goed.
Bij het toevoegen van een nieuw adres doe ik het onderstaande met de volgende boodschappen
Naam, mailadres en wachtwoord en druk op volgende
Het schermpje wat dan komt is ingevuld, alleen klik ik dan pop aan en klik op gereed

Krijg dan Gebruikersnaam of wachtwoord ongeldig (staat achter het vakje wachtwoord)
en er staat een regel: Configuratie kan niet worden geverifieerd - is de gebruikersnaam of het wachtwoord onjuist?

Ik kan de mail die erop binnen komt gewoon lezen via gmail.com
Gebruikersavatar
oeekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 mei 2007, 14:32
    Windows 10 Firefox

Re: nieuwe GMAIL account

Bericht door oeekker »

Google heeft onlangs zijn authenticatiemechaniscme OAuth2 gewijzigd, waardoor dit niet meer werkt in TB68.2. Speciaal hiervoor is 68.2.1 uitgebracht. Als je OAuth2 gebruikt, kan je overwegen weer terug te gaan naar Normaal wachtwoord, maar daarvoor moet je in Google zelf waarschijnlijk "Ondersteuning voor minder veilige apps" inschakelen.
Misschien helpt het ook om naar de configuratie-editor te gaan (Extra > Opties > Geavanceerd > Algemeen > Coniguratie-editor) en daar de pref general.useragent.compatMode.firefox op true te zetten.

Voor meer info zie bug 1592407
Plaats reactie