Emails zonder inhoud

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Kruit
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 november 2019, 14:57
    Windows 10 Spartan

Emails zonder inhoud

Bericht door Kruit »

Beste lezer, Het forum is gelezen Email berichten zonder inhoud komt voor in het forum maar niet op de wijze die ik ervaar.

Mozilla thunderbird staat in pc 1 geïnstalleerd onder een pop account. Heel de map Thunderbird is overgezet naar een 2e pc onder een pop account.
De emails van het account wat is overgezet op pc 2 heeft geen berichten inhoud, nieuwe mails die binnen komen op pc 2 hebben wel berichten inhoud.

Alle emails zowel oud als nieuw op pc 1 hebben berichten inhoud.

Mijn vraag is hoe kan ik ervoor zorgen dat de inhoud van de mails te zien zijn van pc 2

MVG, Kruit
Kruit
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 november 2019, 14:57
    Windows 10 Spartan

Re: Emails zonder inhoud

Bericht door Kruit »

Is er iemand die kan helpen!
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Emails zonder inhoud

Bericht door Pettic »

Het snelste werkt het als je op beide pc's een IMAP-account aanmaakt. Op pc1 kopieer je de berichten van het pop-account naar het IMAP-account en op pc2 zie je dan in dat IMAP-account de berichten staan.
Mogelijk heb je eerder de fout gemaakt om de hele profielmap te kopiëren, alleen de inhoud van de map moet je kopiëren naar de inhoud van de nieuwe map op pc2. Alleen heeft dat nu geen zin meer omdat je dan de recent ontvangen berichten op pc2 kwijt raakt.
De IMAP-route is het meest veilig.
Als derde optie kun je de berichten van pc1 exporteren als .eml bestanden en die overbrengen van pc1 naar pc2 en van de verkenner ze slepen naar de inbox van pc2.
Windows; Firefox; Thunderbird
Plaats reactie