Windows Live Mail naar Thunderbird deels mislukt

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HankPiano
Berichten: 152
Lid geworden op: 31 december 2004, 6:12
    Windows 10 Firefox

Windows Live Mail naar Thunderbird deels mislukt

Bericht door HankPiano »

Onlangs moest ik bij iemand Windows Live Mail (WLM) overzetten naar Thunderbird. Het ging om een desktop van zo'n 10 jaar oud. De eigenaar wist niet dat WLM sinds begin januari 2017 niet meer ondersteund werd en had ook weinig aan onderhoud gedaan, zodat er een zeer groot bestand ontstaan was, met mails reikend tot in 2009.

Voor het overzetten heb ik eerst Mailstore geprobeerd, en toen dat geen bevredigende resultaten opleverde heb ik de ImportExportTools gebruikt en daarbij deze handleiding gevolgd. In beide gevallen werd maar een deel van de mails in Thunderbird geïmporteerd, tot 2015, na dat jaar niets meer.

De contactpersonen kon ik wel in z'n geheel terughalen maar hierbij was het vreemde dat een deel van die contacten volledig werd weergegeven en bij een ander deel zag je alleen het icoontje van ieder afzonderlijk contact. Als je daarop dubbelklikte kwam de inhoud wel tevoorschijn maar in de praktijk werkt dat lastig (veel zoekwerk).

Mijn vraag is: wat is hier aan de hand? Is het bestand van WLM te groot en te weinig gestructureerd, of deels te oud?
Heeft het zin om de boel eerst eens flink op te schonen en het daarna nog eens te proberen?
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Windows Live Mail naar Thunderbird deels mislukt

Bericht door Pettic »

Je kunt de berichten van WLM als .eml exporteren en vervolgens importeren in TB. Dat kan ook met het slepen van de berichten naar het gewenste account in TB.
Het adresboek als .csv exporteren uit WLM en importeren in TB via Extra> Importeren> Adresboeken.
Windows; Firefox; Thunderbird
Plaats reactie