Wachtwoorden

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Jan_Kol
Berichten: 143
Lid geworden op: 28 februari 2007, 8:07
Locatie: Steenwijkerwold
    Ubuntu Firefox

Wachtwoorden

Bericht door Jan_Kol »

Als besturingssysteem gebruik ik Linux Mint 19.2. Ik gebruik voor het e-mailwerk Thunderbird 68.2.1 (64-bits).
De laatste weken is er iets vreemds aan de hand. Zo maar, schijnbaar zonder aanleiding, krijg ik een melding dat een wachtwoord van een account niet meer beschikbaar is en moet ik een "nieuw" wachtwoord opgeven. Uiteraard geef ik dan het bestaande wachtwoord in, immers op de server(s) is niets veranderd door mij. Dit rare verschijnsel treedt op bij zowel "eigen" .nl-domeinnamen als bij G-mail en Microsoft (MSN, live, outlook) op. Soms moet ik dat een keer of wat herhalen voordat Thunderbird het begrijpt. Is daar iets aan te doen?
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Wachtwoorden

Bericht door W Postelmans »

Ik ondervind soms hetzelfde probleem. Bij het aanloggen aan een email server zendt TB o.a. het wachtwoord, maar zonder aanwijsbare aanleiding lijkt TB wachtwoorden te zijn "vergeten". Dan geef ik het bestaande wachtwoord in, en alles werkt opnieuw naar behoren.

Ik vermoed dat dit iets te maken heeft met een update van bepaalde systeem componenten, of een update van TB.

Het is een vervelend, maar gelukkig niet heel regelmatig voorkomend en gemakkelijk op te lossen, probleem. Ik vrees dat enkel een (TB?) ontwikkelaar hier iets aan kan doen.
Plaats reactie