meerdere adressen in BCC

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
marcel0138
Berichten: 88
Lid geworden op: 26 juni 2005, 20:47
    Windows 10 Firefox

meerdere adressen in BCC

Bericht door marcel0138 »

Ik heb een mail naar 130 emailadressen in de BCC gestuurd en één naar mijzelf in de aan. Ze kwamen bijna allemaal onbestelbaar terug door de providers van de geadresseerden. Bij mijn provider waren ze wel verzonden. Nu ik er 10 op een dag doet komen ze wel aan. Kan het komen omdat toen ik de 130 in de BCC plaatste vergeten bent om op enter te drukken. Dan staan ze namelijk niet meer naast elkaar op één regel maar onder elkaar.
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: meerdere adressen in BCC

Bericht door W Postelmans »

Als de foutmeldingen komen van de ontvangende ISPs, dan heb je alle toetsen gedrukt die moesten gedrukt worden, want je mail is dan verzonden geweest naar al die adressen.

Een lijst met bestemmelingen kan je allemaal op 1 lijn invoeren indien je email adressen van elkaar gescheiden zijn een komma (ik meen of een punt komma, afhankelijk van je taal instellingen), of elke bestemmeling op 1 lijn, of d.m.v. een distributielijst. Je kan een lijst email adressen in 1 keer invullen in het "TO", "CC", of "BCC" vak door ze te kopieren vanuit een kolom in een excel (geen lege cellen in de kolom!!!), dan voegt windows zelf de comma's tussen

Als de berichten geweigerd worden door de ontvangende ISP, dan is er waarschijnlijk iets fout met het email adres of met het systeem van de ontvangende ISP.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: meerdere adressen in BCC

Bericht door Pettic »

Het antwoord is anders denk ik. Je reactie geeft al een hint in de goede richting.
Om het versturen van ongewenste berichten te voorkomen staan sommige providers niet toe om in 1 keer vele berichten tegelijk te versturen, en dat is bij jou met 130 nu precies het geval. Daarom lukt het je wel met 10 per keer.
Dat is in ieder geval een oplossing, Een andere is het gebruik van mail merge waardoor je gepersonaliseerde berichten naar de ontvangers stuurt.
Je kunt ook een externe dienst gebruiken zoals MailChimp, prima voor bijvoorbeeld nieuwsbrieven en gratis.
Windows; Firefox; Thunderbird
marcel0138
Berichten: 88
Lid geworden op: 26 juni 2005, 20:47
    Windows 10 Firefox

Re: meerdere adressen in BCC

Bericht door marcel0138 »

Ben met 10 per dag begonnen en gaat nu goed. Ik denk dat de fout het volgende was: Ik kopieerde de adressen vanuit Excel naar de regel in BCC. Dan krijg ik een lange regel met vele adressen, komma gescheiden. Daarna drukte ik op Verzenden en dat had ik niet moeten doen. Aan het eind van die lange regel had ik op Enter moeten drukken en dan staan alle adressen niet naast elkaar maar onder elkaar, elk in zijn eigen BCC vakje.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: meerdere adressen in BCC

Bericht door nirwana »

Marcel,

Mooi dat je deze oplossing zo hebt gevonden en dat het nu goed werkt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gesloten