Ik heb getracht TB over te zetten naar een andere (ook) Linux pc. wat ik nu mis is de zelf aangemaakte mappenstructuur van postvak in. Er staat nu alleen de ongesorteerde mail in postvak in.
Als ik lees hoe het overzetten dient te gebeuren begrijp ik ook 1 ding niet geheel. Je kopieert de map .thunderbird van de ene naar de andere pc en opent dan TB. Zo simple zou het volgens TB moeten zijn.
Alleen heeft de locate map van de "nïeuwe" pc een andere "default" naam/nummer dan de "originele". Copy/paste van de inhoud van deze default map geeft me ook niet de gezochte mappenstructuur.
Zie ik wat over het hoofd? Een weekend goeglen heeft me in ieder geval geen werkende oplossing gebracht
grt Raoel
TB mappenstructuur inbox ook overzetten
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 17 februari 2020, 10:12
- W Postelmans
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
- Locatie: Schoten, Belgie
Re: TB mappenstructuur inbox ook overzetten
Ik heb weinig ervaring met Linux TB, maar als TB ongeveer op dezelfde manier zijn Databases beheert in Win als in Linux, dan zou het toch moeten lukken.
Ben je zeker dat op beide PC's het account op identieke manier ingesteld is (beide POP3 of bedie IMAP)?
Heb je je verzekerd dat je ook de mappen van het account (Inbox, Outbox, Concepten, ...) overgezet hebt, en niet enkel de "lokale mappen"?
Terwijl je de mappen overzet is het aangeraden om zeker te stellen dat je TB even NIET met de mailserver kan werken. M.a.w. stop je WIFI op de PC, of haal de UTP kabel uit je PC, en voer dan het copieren van je mappen uit. Stop dan TB, en herstart TB (nog steeds ZONDER het netwerk). Kijk dan of de mappen gestructureerd zijn zoals je verwacht. Indien dit zo is, stop dan nogmaals TB, sluit je internet (WIFI of UTP kabel) weer aan, en herstart TB. Als nu je mappenstructuur veranderd is, dan is waarschijnlijk het account op beide PC's op een verschillende manier ingesteld.
Ben je zeker dat op beide PC's het account op identieke manier ingesteld is (beide POP3 of bedie IMAP)?
Heb je je verzekerd dat je ook de mappen van het account (Inbox, Outbox, Concepten, ...) overgezet hebt, en niet enkel de "lokale mappen"?
Terwijl je de mappen overzet is het aangeraden om zeker te stellen dat je TB even NIET met de mailserver kan werken. M.a.w. stop je WIFI op de PC, of haal de UTP kabel uit je PC, en voer dan het copieren van je mappen uit. Stop dan TB, en herstart TB (nog steeds ZONDER het netwerk). Kijk dan of de mappen gestructureerd zijn zoals je verwacht. Indien dit zo is, stop dan nogmaals TB, sluit je internet (WIFI of UTP kabel) weer aan, en herstart TB. Als nu je mappenstructuur veranderd is, dan is waarschijnlijk het account op beide PC's op een verschillende manier ingesteld.