Adressen in bulk importeren

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
Gebruikersavatar
llorrell
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 oktober 2015, 10:58
    Windows 10 Firefox

Adressen in bulk importeren

Bericht door llorrell »

Thunderbird geïnstalleerd en nog een leeg adresboek. Ik heb in een backup-map een hele zwik adressen staan in vcf-formaat. Nu wil ik deze allemaal in 1x in het adresboek van Thunderbird krijgen, maar dit lukt niet. Wel 1 voor 1, maar dat gaat monnikenwerk worden.

Is er bv. een add-on waarmee dit kan? Ik kon hier niet goed wijs uit worden.
Geprobeerd om vanuit Gmail contacten te exporteren in csv-formaat, maar de import lijkt nergens naar: alleen maar contact-icoontjes. Er is geen ander mail-programma meer aan boord om vanuit te importeren.

Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Graag jullie hulp.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Adressen in bulk importeren

Bericht door nirwana »

Beste llorrell,

Ik denk dan dat je deze extensie zoekt: MoreFunctionsForAddressBook
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Adressen in bulk importeren

Bericht door nirwana »

Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
llorrell
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 oktober 2015, 10:58
    Windows 10 Firefox

Re: Adressen in bulk importeren

Bericht door llorrell »

Ik heb MoreFunctionsForAddressbook (versie 1.0b8) gedownload van de website en geprobeerd te installeren in TB (dank voor de handleiding!!!), maar dan krijg ik de melding dat deze add-on niet compatibel is met mijn versie van TB (68.5.0). De add-on ImportExportTools NG zou de opvolger zijn, maar deze doet alleen berichten en geen adressen.

Is er nog een alternatief?
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Adressen in bulk importeren

Bericht door Pettic »

Je dient inderdaad ImportExportTools NG te gebruiken, dan is er geen probleem. Doe dat in TB via menu Extra>Add-ons en geef daar de zoekopdracht.
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
llorrell
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 oktober 2015, 10:58
    Windows 10 Firefox

Re: Adressen in bulk importeren

Bericht door llorrell »

Heb je reactie vandaag toevallig gevonden. Het bleek in de spammap terecht te zijn gekomen. Dat is voor het eerst. Ga het nog een keer uit proberen. In ieder geval dank voor je reactie. Door het Corona-gedoe heb ik niet zelf eerder mijn post gecontroleerd.
Hartelijke groet en blijf gezond!
Bakstenen
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 januari 2017, 22:21
    Windows 10 Chrome

Re: Adressen in bulk importeren

Bericht door Bakstenen »

Pettic,
mijn vrouw werd het eindelijk zat dat Windows live mail niet meer goed werkte als er een mail naar een hotmail account werd verzonden.
De door jou aanbevolen addons NGtools, werkt super, nogmaals mijn dank hiervoor, alleen het adres boek lukt voor geen meter, heb zowel .cvs als komma gescheiden, maar in TB komen ze verkeerd binnen, wat nu?
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Adressen in bulk importeren

Bericht door Pettic »

Je zou ze eerst kunnen importeren in Excel, ze daar goed zetten en vervolgens importeren.
Lees eens dit artikel, het gaat om Outlook, maar het principe is hetzelfde: https://support.office.com/nl-nl/articl ... l-NL&ad=NL.
Met het kladblok kun je het csv-bestand openen en kijken of daar soms een ; i.p.v. een , wordt gebruikt. Zo nodig alle ; vervangen door een ,
Windows; Firefox; Thunderbird
Bakstenen
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 januari 2017, 22:21
    Linux Chrome

Re: Adressen in bulk importeren

Bericht door Bakstenen »

Ga ik proberen, bedankt voor je reactie
Bakstenen
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 januari 2017, 22:21
    Windows 10 Chrome

Re: Adressen in bulk importeren

Bericht door Bakstenen »

Is niet gelukt, maar doordat ze in een exel stonden kon mijn vrouw ze over typen, nog bedankt voor je hulp
Gesloten