terugzetten backup i.c.m. versie TB

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gebruikersavatar
HankPiano
Berichten: 152
Lid geworden op: 31 december 2004, 6:12
    Windows 10 Firefox

Re: terugzetten backup i.c.m. versie TB

Bericht door HankPiano »

Pettic schreef: 6 juni 2020, 14:52 Je kunt achterhalen welke map TB gebruikt voor je profiel. Kies menu Help> Probleemoplossingsinformatie en klik op [Map openen] bij profielmap.
@Pettic: dat is bij mij dus de .default map omdat TB geen .default-release map heeft. Maar ik heb zojuist even bij m'n broer gecheckt en bij hem staat alles in de .default-release map; de .default map is bij hem leeg. Beetje verwarrend omdat bij mij Firefox wel twee mappen heeft in de profielmap en daarin staat praktisch alles in de .default-release map; in de .default map staan maar drie dingetjes. Vraag was dus: stel dat ik TB helemaal schoon installeer, dan heb ik een backup van die .default map, maar als de nieuwe TB dan zowel een ,default map als een .default-release map heeft, in welke van die twee mappen kopiëer ik dan de inhoud van die backup?
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: terugzetten backup i.c.m. versie TB

Bericht door Pettic »

De geldige map is die die je via [Map openen] aantreft. Dat kun je daarnaast ook aan de data zien.
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
HankPiano
Berichten: 152
Lid geworden op: 31 december 2004, 6:12
    Windows 10 Firefox

Re: terugzetten backup i.c.m. versie TB

Bericht door HankPiano »

Dat begrijp ik, Pettic, (hoop ik tenminste) maar tot voor kort stond ook bij Firefox alles in de .default map en nu staat alles in de default-release map. Een nieuwe installatie van TB heeft kennelijk ook twee mappen, i.p.v. die ene map die ik nu heb. Mijn vraag blijft dus in welke van die twee ik de inhoud van m'n huidige backup moet kopiëren, indien nodig. Moet straks alles, net zoals bij FF, in de .default-release map of toch gewoon weer in de .default map?

[edit]: Ah, sorry :roll: ik zat even op een verkeerd spoor, ging uit van m'n huidige TB: in de nieuwe TB via Help> Probleemoplossingsinformatie> [Map openen], dat is dan de geldige map en dáár de inhoud van m'n backup in kopiëren.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: terugzetten back-up i.c.m. versie TB

Bericht door Pettic »

Als eerste moet ik zeggen dat Firefox en Thunderbird niets met elkaar te maken hebben, dus hoe die de mappen noemen is niet relevant.
Als je hebt uitgevonden welke map Thunderbird gebruikt, dan is dat de map waarin je een back-up terugzet.
Als je een compleet nieuwe installatie doet, waar dus ook geen profiel meer aanwezig is, installeer je TB en dan kijk je welke map die gebruikt. Daarin gaat dan de back-up.
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
HankPiano
Berichten: 152
Lid geworden op: 31 december 2004, 6:12
    Windows 10 Firefox

Re: terugzetten backup i.c.m. versie TB

Bericht door HankPiano »

Thanx, Pettic, duidelijk :)
Plaats reactie