spam onvindbaar

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
wimapon
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 juni 2020, 7:43
    Windows 10 Chrome

spam onvindbaar

Bericht door wimapon »

LS,
Ik ben hier nieuw en heb een vraag waarop ik geen antwoord kan vinden.

Als ik mail krijg met attachments ( vooral grote ) kan ik die nergens vinden.
Ik vermoed dat het als spam gezien wordt, maar ik kan nergens iets vinden.

Ik gebruik Thunderbird 68.9.0 ( 32 bits)

Vast mijn dank
Wim
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: spam onvindbaar

Bericht door Pettic »

Als eerste, hoe weet je dat je een dergelijk bericht hebt ontvangen? Krijgt de verzender een melding dat het bericht niet kan worden afgeleverd?
Het is mogelijk dat je provider e-mails met te grote bijlagen blokkeert. De verzender kan dat omzeilen door bijvoorbeeld Wetransfer te gebruiken, wat ook wel degelijk aan te raden is.
In Thunderbird bij de Accountinstellingen is bij elk account in te stellen waar ongewenste berichten naartoe moeten.
Windows; Firefox; Thunderbird
wimapon
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 juni 2020, 7:43
    Windows 10 Chrome

Re: spam onvindbaar

Bericht door wimapon »

Dankjewel Pettic,
Ik zie het nu. Ik zag niet dat helemaal links bij account instellingen ook nog dingen stonden.

ik heb er uitgebreid mee geexperimenteerd, door anderen me berichten te laten sturen.
Men krijgt geen melding dat het bericht niet verzonden kon worden, maar ik krijg het bericht niet.
Nu blijkt dat het de provider is, die het doet.

Bedankt voor je hulp
Wim
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: spam onvindbaar

Bericht door W Postelmans »

Bij sommige providers worden bepaalde ontvangen berichten naar de "junk" (of "ongewenst") map van je mailboxen op de server verplaatst. Afhankelijk van hoe je je dan TB ingesteld hebt, kan het gebeuren dat de inhoud van die "junk" box niet naar je TB getransporteerd wordt en dat je die dan ook niet kan zien. Twee mogelijkheden die dit probleem kunnen veroorzaken zijn:
als je je account als POP3 ingesteld hebt, dan zie je de "junk" map van de server niet.
als je met IMAP werkt moet je aangeven dat ie de "junk" map ook moet downloaden. Ik meen dat de "junk" map "by default" niet gecownloaded wordt.

Kijk ook best eens via webmail in je server mailboxen, en verplaats indien nodig alles van de "junk" map aldaar naar je "inbox" op de server.
Plaats reactie