auto-aanvullen werkt niet meer

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Tony
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 oktober 2021, 4:42
    Android Firefox

auto-aanvullen werkt niet meer

Bericht door Tony »

Ik gebruik al enkele jaren Mozilla Thunderbird, en als ik bij "opstellen" een contact intik, vult Thunderbird de rest van de naam automatisch aan bij het intikken van de eerste letters.(autocomplete).

Onlangs werd er een automatische update gedaan naar Thunderbird 94.0b1.
Sedertdien werkt dit niet meer.

Ik heb ook gemerkt dat bij "opstellen" - "Beeld" - "Adressenzijbalk" het adresboek niet meer getoond wordt.

Ik kan wel nog naar het adresboek gaan, en dan het contact verslepen naar het "Aan" vakje, maar dit is niet zo handig.

Hoe krijg ik dit auto-aanvullen terug ?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: auto-aanvullen werkt niet meer

Bericht door nirwana »

Tony,

Als ik op dat versienummer af mag gaan, dan is dit een beta-versie. Dat is dan een versie om te testen, totdat de echte versie 94 uitkomt.

Zit jouw Thunderbird dan op het beta-kanaal, in plaats van op het release-kanaal? Dat kun je waarschijnlijk controleren in hetzelfde venster waar ook het versienummer staat: Help > Over Thunderbird.

Ik zou dan namelijk weer snel terug gaan naar het release-kanaal, want in beta versies zitten nu eenmaal nog (kleine) onvolkomenheden (aka bugs).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Tony
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 oktober 2021, 4:42
    Windows 10 Chrome

Re: auto-aanvullen werkt niet meer

Bericht door Tony »

Dankjewel Nirwana voor het antwoord.
Het is inderdaad een beta-versie.
Ik zit nu niet voor mijn eigen pc, maar zodra ik thuis ben probeer ik een release-versie te installeren.
Ik laat zeker iets weten.
Bedankt
Tony
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 oktober 2021, 4:42
    Windows 10 Chrome

Re: auto-aanvullen werkt niet meer

Bericht door Tony »

Dag Nirwana,
Je had dus volkomen gelijk. Ik heb de nieuwste release versie geinstalleerd, en alles werkt weer zoals het hoort.
Nogmaals dank voor de hulp.
Groetjes
Tony
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: auto-aanvullen werkt niet meer

Bericht door nirwana »

Tony,

Ah, dat is goed om te horen.

Laat in het vervolg andere mensen maar de fouten uit de beta-versies halen. Die zijn daar meer op gericht en communiceren direct met de ontwikkelaars van Thunderbird om de fouten eruit te halen. Op die manier komt er een steeds betere versie en die komt uiteindelijk voor iedereen beschikbaar via de daarvoor bestemde kanalen.

Thunderbird hanteert een open ontwikkelproces. Daardoor is het voor iedereen mogelijk om een alpha- of een beta en ook een ReleaseCandidate-versie te installeren. Maar dat is niet altijd het handigste om te doen. De doorsnee gebruiker kan het beste gewoon afwachten tot de uiteindelijke versie verschijnt, ook al duurt dat misschien wat langer. Zo houd je ook langer een stabiel werkende Thunderbird en dat is heel wat waard. Ondertussen werken de ontwikkelaars van Thunderbird weer door aan nieuwe mogelijkheden en als ze dat goed hebben getest dan mag de rest van de wereld daar ook van mee profiteren.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie