Kan niet meer ontvangen of verzenden?

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
depthjoy
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 maart 2022, 16:39
    Windows 10 Chrome

Kan niet meer ontvangen of verzenden?

Bericht door depthjoy »

Gisteren was het onmogelijk te verzenden want hij haspelde de usernames van mijn 6 accounts, dan vpn uitgezet en dan kon ik die goed zetten. Ik kon verzenden en ontvangen.
Deze morgen wou ik verzenden en nu switch hij de servers. Hier zie je op de printscreen https://snipboard.io/52yZIL.jpg dat ik een email wil verzenden van mijn zichtbaar.be domeinnaam. Na de vpn weer uit te zetten kon ik Hij kon geen copie opslaan . Kreeg deze melding: Uw bericht is verzonden, maar door netwerkproblemen of fouten met de bestandstoegang is er geen kopie in uw map voor verzonden berichten (Verzonden) geplaatst. U kunt het opnieuw proberen of het bericht lokaal opslaan in Lokale mappen/Verzonden.
Het ontvangen lukt niet :shock:
Ik werk al 15jaar met thunderbird maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Er was een update een week terug en toen had ik voor dat hij bevroor en moest ik thunderbird heropstarten.

Iemand een tip? wss is herinstalleren het beste maar dat is een helse job met mijn 6 accounts dus ik zou het liever anders oplossen :?
Gebruikersavatar
kostenzer
Berichten: 52
Lid geworden op: 7 september 2006, 19:22
    Windows 10 Firefox

Re: Kan niet meer ontvangen of verzenden?

Bericht door kostenzer »

Ach wat is een helse job?
Ik weet waar ik het over heb omdat ik nog meer accounts heb en al een paar keer opnieuw heb moeten herinstalleren. (eigen schuld weliswaar)
Let wel op voordat je begint. Als je imap gebruikt is niets aan de hand. Alles komt weer snel terug.
Maak eerst een tijdelijk een kopie van je profiel(en). Exporteer je adresboeken. Kan allemaal in een keer. Misschien noteer je ook de wachtwoorden vanuit Thunderbirds wachtwoordenmanager. Daarvan weet je dat die in orde zijn.
Na de nieuwe installatie kun je de adresboeken er weer stuk voor stuk inlezen en dat geldt voor de agenda's ook.
Dan nog de juiste filter files: msgFilterRules.dat bij de juiste accounts zetten, als je filters gebruikt.
Bij mij was het nog meer werk omdat profielen op een andere schijf staan dan c: en dat de mails in weer andere lokale mappen staan.

Ja, je bent er niet in 5 minuten mee klaar, maar als de problemen dan opgelost zijn heb je weer plezier in het werken er mee.
Succes.
Plaats reactie