mails verzenden naar gmail adressen lukt niet meer

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Robke00
Berichten: 8
Lid geworden op: 8 september 2010, 11:30
    Windows 10 Chrome

mails verzenden naar gmail adressen lukt niet meer

Bericht door Robke00 »

Dit is de boodschap die ik dan terug krijg:
Undelivered email:
"host gmail-smtp-in.l.google.com[142.250.102.26]
said: 550-5.7.26 This message does not have authentication information or
fails to 550-5.7.26 pass authentication checks. To best protect our users
from spam, the 550-5.7.26 message has been blocked. Please visit 550-5.7.26
https://support.google.com/mail/answer/ ... entication for more 550
5.7.26 information. y18-20020a170906525200b006e89c2d0609si6945949ejm.68 -
gsmtp (in reply to end of DATA command) "
Met webmail bij twee verschillende internetproviders lukt het wel, dus het zou in Thunderbird moeten zitten.
Ik gebruik nu versie 91.9.0 (32-bits)

Alvast bedankt voor het meedenken
Gebruikersavatar
oeekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 mei 2007, 14:32
    Macintosh Safari

Re: mails verzenden naar gmail adressen lukt niet meer

Bericht door oeekker »

En? Heb je de stappen in https://support.google.com/mail/answer/ ... entication gecontroleerd?
Welke e-mailprovider heb je? Heb je op hun website gecontroleerd of je instellingen voor het verzenden van e-mail goed staan? De SMTP-server instellingen?
Robke00
Berichten: 8
Lid geworden op: 8 september 2010, 11:30
    Windows 10 Chrome

Re: mails verzenden naar gmail adressen lukt niet meer

Bericht door Robke00 »

Het is jarenlang goed gegaan. Er staat op die support pagina zo veel dat niet van toepassing is, ik zie door de bomen het bos niet :(

Verzenden doe ik via zeelandnet of kpn.
kpnmail alleen via webmail en dat gaat altijd goed richting gmail adressen
zeelandnet.nl via webmail krijg ik ook geen foutmelding maar... in dat geval is afzenderadres ook zeelandnet.nl .
Alleen met Thunderbird dus wel sinds een paar weken.
Ik dacht dat het zou liggen aan verhoogde beveiliging van Google mail, omdat ik mail verzend met andere extensies dan de mail/internetprovider die ik gebruik. Ik bedoel ik verzend geen @xyz.nl mail vanuit xyz-domein maar wel wxs/kpnmail/planet.nl mail vanuit zeelandnet of kpnmail-domein.
Nogmaals dat gaat eigenlijk allemaal goed, behalve wanneer ik een mail probeer te verzenden vanuit Thunderbird naar een Gmail adres.

Instellingen SMTP-server staat als volgt:
Servernaam: mail.zeelandnet.nl
Poort 25 Standaard: 587
Verbindingsbeveiliging: Geen
Authenticatiemethode: Wachtwoord, onbeveiligd verzonden

Zijn die laatste twee instellingen misschien de boosdoener?
Of accepteert Google geen mails meer van een mailadres dat een afwijkende extensie heeft t.o.v. de provider?!
Dat zou wel heel jammer zijn. Want ik heb een oorspronkelijk kpnmailaccount en dat wil ik ook zo houden, maar ik maak dus gebruik van zeelandnet / Delta als internetprovider en ook om te emailen.

Alvast bedankt voor het meedenken,
vriendelijke groeten
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: mails verzenden naar gmail adressen lukt niet meer

Bericht door Pettic »

Dit zijn de instellingen voor uitgaande post:
2022-05-10 15_19_17-Toegang tot je Zeelandnet.nl (ZeelandNet e-mail) account via IMAP - Mei 2022 - M.png
Windows; Firefox; Thunderbird
Robke00
Berichten: 8
Lid geworden op: 8 september 2010, 11:30
    Windows 10 Chrome

Re: mails verzenden naar gmail adressen lukt niet meer

Bericht door Robke00 »

Bedankt, weet u misschien ook deze instellingen voor de smpt server voor een kpnmail account?
Dat lijkt mij niet te lukken in Thunderbird en is vermoedelijk wel wat ik nodig heb.
Het is jaren goed gegaan, maar nu "mag" ik niet meer met een kpnmail account emails naar Gmail verzenden met de zeelandnet SMPT server.

Ik kan niet vinden waar/wanneer ik mijn kpnmail wachtwoord kan invoeren in Thunderbird.
Heb dit geprobeerd :
server : smtp.kpnmail.nl
poort 587
verbindingsbeveiliging: STARTTLS of Geen werkt geen van beide
Authenticatiemethode: Geen of Wachtwoord, onbeveiligd verzonden werkt geen van beide

Vriendelijke groeten,
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: mails verzenden naar gmail adressen lukt niet meer

Bericht door Pettic »

Het is een kleine moeite lijkt me om voor de smtp-instellingen van kpn even zelf te kijken op hun eigen website: https://www.kpn.com/service/internet/e- ... top-pc.htm.
Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen


Je kunt pas het wachtwoord invoeren bij de eerste keer dat je een bericht verzendt, en dan het vinkje voor "onthouden" aanzetten.
Laatst gewijzigd door Pettic op 11 mei 2022, 13:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Windows; Firefox; Thunderbird
Robke00
Berichten: 8
Lid geworden op: 8 september 2010, 11:30
    Android Firefox

Re: mails verzenden naar gmail adressen lukt niet meer

Bericht door Robke00 »

Misverstand, dit heb ik inderdaad opgezocht en gevolgd (zo kwam ik op SSL/TTLS of zoiets.
Maar in Thunderbird wat doe ik daar verkeerd want zoals ik aangaf, de mogelijkheid om een wachtwoord in te voeren krijg ik niet.
Zou dat betekenen dat.... ik weliswaar markeer dat kpnmail account de standaard server is voor verzenden, maar dat Thunderbird tóch de zeelandnet server gebruikt? Daar lijkt het nu eigenlijk wel op.

Ik heb aan de inkomende server niks veranderd omdat dat gewoon werkt, bovendien dat is allemaal kpn voor al mijn accounts.
Ik ga contact opnemen met kpn klantenservice .... als me dat lukt.

Ik wil zonder ww kunnen verzenden, dat mag bij zeelandnet.nl, zou dat niet mogen bij kpn, dat kan het ook nog zijn.
Blijft vreemd dat ik in Thunderbird, geen ww kan opgeven voor de uitgaande server.
Trouwens wat ik in Thunderbird heb is verschillende accounts voor het ophalen en aanmaken van email. Maar één SMPT server account, dus los van de andere accounts ...

En zo kom ik bij de oplossing! Dat is blijkbaar in een update veranderd. ik zie nu pas dat ik ín een mailaccount ook wat kan dicteren over de uitgaande server. Dát moet de oplossing zijn, dan kies ik daar voor de eerder aangemaakte kpn smtp server.
Dus bedankt, zo moet ik er uit kunnen komen.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: mails verzenden naar gmail adressen lukt niet meer

Bericht door Pettic »

Dat is niet in een update veranderd, want je kunt altijd (dus ook voorheen) bij een account kiezen van welke smtp-server gebruik gemaakt kan worden.
Nogmaals, het wachtwoord wordt pas gevraagd zodra je een bericht verzendt.
Windows; Firefox; Thunderbird
Plaats reactie