Inkomende server bestaat al

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
Zingen met Jan
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 augustus 2022, 18:58
    Windows 10 Chrome

Inkomende server bestaat al

Bericht door Zingen met Jan »

Bij het toevoegen van een nieuw account krijg ik de melding "Fout bij aanmaken van account: Inkomende server bestaat al". Ooit heb ik wel een meerdere emailadressen gehad met deze server, maar die emailadressen heb ik verwijderd. Nu wil ik deze opnieuw invoeren en lukt dat niet. Hoe los ik dit op?
Bakstenen
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 januari 2017, 22:21
    Windows 10 Chrome

Re: Inkomende server bestaat al

Bericht door Bakstenen »

Als je bij Thunderbird bovenin bij extra klikt, dan account instellingen, zie je daar je oude mailadres staan?, zoja dan deze verwijderen
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Inkomende server bestaat al

Bericht door Pettic »

Bakstenen schreef: 30 augustus 2022, 10:16 Als je bij Thunderbird bovenin bij extra klikt, dan account instellingen, zie je daar je oude mailadres staan?, zoja dan deze verwijderen
Het lijkt erop dat je een e-mailadres wil toevoegen dat een alias is van een ander adres in Thunderbird. Dat betekent dat dat geen eigen postbus heeft.
Mocht dat het geval zijn dan pak je het anders aan.
Van het bestaande adres kies je via de Accountinstellingen de optie [Identiteiten beheren] en vul je de rest in.
Windows; Firefox; Thunderbird
Albs
Berichten: 9
Lid geworden op: 8 juli 2005, 20:15
    Windows 10 Chrome

Re: Inkomende server bestaat al

Bericht door Albs »

Ik probeer ook een nieuw mail adres toe te voegen en dan krijg ik deze foutmelding.
Maar het is geen alias of wat dan ook. Helemaal nieuw.

Kan het nog wat anders zijn ?
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Inkomende server bestaat al

Bericht door Mad Maks »

Hi
gebruik je de automatische configuratie of handmatig toevoegen?

groet
Tim Maks
Albs
Berichten: 9
Lid geworden op: 8 juli 2005, 20:15
    unknown Chrome

Re: Inkomende server bestaat al

Bericht door Albs »

eerst de automatische configuratie (hij vind dan ook alles wel met de juiste inlog gegevens) en daarna handmatig

maar hij pakt het niet, terwijl het op een andere computer goed gaat
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Inkomende server bestaat al

Bericht door Mad Maks »

kijk eens in de configuratie editor, https://support.mozilla.org/nl/kb/configuratie-editor , eb filter op server. staat de oude server hiertussen?

groet
Tim Maks
Albs
Berichten: 9
Lid geworden op: 8 juli 2005, 20:15
    Windows 10 Chrome

Re: Inkomende server bestaat al

Bericht door Albs »

Ik krijg een hele reeks met regels, waar moet ik naar zoeken ?

Hij zegt dat de inkomende server al bestaat, maar dat is logisch want die gebruiken de andere mail-accounts ook.
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Inkomende server bestaat al

Bericht door Mad Maks »

zou je de informatie die staat op help=>Probleemoplossingsinformatie=>E-mail- en nieuwsaccounts hier willen plakken (let wel op dat er geen vinkje staat bij Accountnamen bijsluiten (mogelijke identificatiegegevens), boven aan de pagina ) dan krijgen we hopelijk een beter beeld van wat het probleem is
Albs
Berichten: 9
Lid geworden op: 8 juli 2005, 20:15
    Windows 10 Chrome

Re: Inkomende server bestaat al

Bericht door Albs »

account1 (none) Local Folders Geen Normaal wachtwoord
account5 (pop3) pop3.live.com:995 SSL/TLS Normaal wachtwoord smtp.live.com:587 STARTTLS Normaal wachtwoord true
account10 (imap) mail.antagonist.nl:993 SSL/TLS Normaal wachtwoord mail.mopster.nl:587 Geen Normaal wachtwoord true
account13 (imap) mail.antagonist.nl:993 SSL/TLS Normaal wachtwoord mail.mopster.nl:587 Geen Normaal wachtwoord true
account15 (imap) mail.antagonist.nl:993 SSL/TLS Normaal wachtwoord mail.mopster.nl:587 Geen Normaal wachtwoord true
account17 (imap) mail.antagonist.nl:993 SSL/TLS Normaal wachtwoord mail.mopster.nl:587 Geen Normaal wachtwoord true
account20 (imap) mail.antagonist.nl:993 SSL/TLS Normaal wachtwoord mail.mopster.nl:587 Geen Normaal wachtwoord true
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Inkomende server bestaat al

Bericht door Mad Maks »

volgens deze lijst heb je 5 accounts in thunderbird bij antagonist, klopt dat ook met hoe het nu is in thunderbird? zo nee kijk dan bij probleemoplossingsinformatie met het vinkje gezet bij Accountnamen bijsluiten (mogelijke identificatiegegevens) naar E-mail- en nieuwsaccounts. In het geel is er nu de namen van de accounts bij gekomen, welke account heeft geen naam?
Albs
Berichten: 9
Lid geworden op: 8 juli 2005, 20:15
    Windows 10 Chrome

Re: Inkomende server bestaat al

Bericht door Albs »

Ik heb inderdaad 5 accounts bij Antagonist.
In de kolom "Naam" staat bij ieder een unieke naam en die komen overeen met het emailadres.

Is het ook een snellere oplossing om Thunderbird te verwijderen en opnieuw te installeren ? Of blijven er dan gegevens achter waarop het weer vast gaat lopen ?
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Inkomende server bestaat al

Bericht door Mad Maks »

Thunderbird alleen verwijderen heeft geen zin, wat je zou kunnen doen is een nieuw profiel aanmaken, https://support.mozilla.org/nl/kb/profi ... anmaken-en , en dan je emailadressen daar weer aan toevoegen. je begint dan als het ware met een schone lei en als het blijkt dat het niet werkt kan je weer starten met je oude profiel zodat je instellingen van de mailaccounts die wel werken terug hebt.

maar wat ik niet snap is dat je begint met " Ooit heb ik wel een meerdere emailadressen gehad met deze server, maar die emailadressen heb ik verwijderd. " en nu heb je het over dat je er wel vijf hebt in thunderbird?
Albs
Berichten: 9
Lid geworden op: 8 juli 2005, 20:15
    Windows 10 Chrome

Re: Inkomende server bestaat al

Bericht door Albs »

Yes, het is gelukt.

Hartelijk dank voor het meedenken en de oplossing.

Overigens komt die laatste zin, die jij niet snapt, niet van mij maar van de topic-starter
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Inkomende server bestaat al

Bericht door Mad Maks »

mooi dat het opgelost is!
was even uit het oog verloren dat het een oud topic was ;-0
Gesloten