Kan mail ontvangen maar plotseling niet meer versturen

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
Gebruikersavatar
HankPiano
Berichten: 152
Lid geworden op: 31 december 2004, 6:12
    Windows 10 Firefox

Kan mail ontvangen maar plotseling niet meer versturen

Bericht door HankPiano »

Zonder dat ik ook maar iets in TB veranderd heb kan ik plotseling geen mail meer versturen, ontvangen gaat probleemloos (pop.ziggo.nl).

Als ik iets wil versturen gaat de blauwe lijn van voortgang helemaal tot het eind maar verder gebeurt er niets, ik krijg ook geen foutmelding o.i.d. (ik kan overigens wel gewoon via gmail post versturen).

Ik heb hier en daar al instellingen gecheckt maar kan maar één afwijking zien: bij de uitgaande server smtp.ziggo.nl staat de poort op 25 terwijl standaard 587 is. Ik heb dat om uit te proberen veranderd van 25 in 587 maar dan krijg ik alleen de volgende foutmelding:
Verzenden van het bericht is mislukt.
Kan niet authenticeren bij uitgaande (SMTP-)server smtp.ziggo.nl. Controleer het wachtwoord en verifieer de ‘Authenticatiemethode’ in de ‘Accountinstellingen | Uitgaande server (SMTP)’
Bij 'authenticatiemethode staat: wachtwoord, onbeveiligd verzonden. Wachtwoord heb ik gecontroleerd, is ongewijzigd en OK.

Verder kom ik niet.
Iemand hier een idee?
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Kan mail ontvangen maar plotseling niet meer versturen

Bericht door Pettic »

Volgens Ziggo dienen je instellingen te zijn (https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-m ... stellingen):

Uitgaande serverinstellingen

> server: smtp.ziggo.nl
> serverpoort: 587
> type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
> verificatie vereist: Ja
> gebruikersnaam: volledig e-mailadres
> wachtwoord: je e-mailwachtwoord
> normaal wachtwoord
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
HankPiano
Berichten: 152
Lid geworden op: 31 december 2004, 6:12
    Windows 10 Firefox

Re: Kan mail ontvangen maar plotseling niet meer versturen

Bericht door HankPiano »

Dank Pettic, duidelijk zo en probleem verholpen :)
Gesloten