oude profiel wordt niet goed/volledig ingeladen

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
FerFinders
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 oktober 2022, 13:04
    Windows 10 Chrome

oude profiel wordt niet goed/volledig ingeladen

Bericht door FerFinders »

Ik heb van mijn oude profiel een kopie gemaakt van mijn profiel.

Daarna op de nieuwe laptop bij serverinstellingen naar dat profiel verwezen.
De nieuwe mails kwamen binnen maar er staan enorm veel mappen die ik niet nodig heb en de oude mail wordt niet ingelezen, net als de gegevens van het adresboek niet???

Iemand enig idee?

Is mijn werkmail dus ik hoop dat ik mijn oude mails weer terug kan halen.
Bijlagen
Schermafbeelding 2022-10-16 140826.png
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: oude profiel wordt niet goed/volledig ingeladen

Bericht door nirwana »

Hallo,

Allereerst welkom op het forum van MozBrowser.

Als ik die mappen bekijk, dan vermoed ik dat je in het bestand profiles.ini (in jouw Thunderbird-profielmap) iets verkeerd hebt ingevuld.
De mappen in jouw screenshot zijn namelijk geen mail-mappen, maar doen mij denken aan mappen die in jouw Thunderbird-profiel staan.

Wil je de inhoud van jouw profiles.ini bestand hier op het forum plaatsen, zodat we kunnen bekijken wat daarin staat?
Hopelijk kunnen we dan ook aangeven of daarin iets fout staat en hoe je dat kunt aanpassen.

Ik nodig je ook uit om zelf nog eens de inhoud van het genoemde bestand kritisch te bekijken. Zo kom je vaak met wat hulp in de goede richting en een aanpassing ook al tot de gewenste oplossing.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: oude profiel wordt niet goed/volledig ingeladen

Bericht door nirwana »

Daarnaast heb ik hier ook nog wat Engelse instructies voor hoe je met Thunderbird een profielmap kunt verplaatsen (bijvoorbeeld tussen computers) zonder dat je het bestand profiles.ini zelf hoeft te bewerken: http://kb.mozillazine.org/Moving_your_p ... ur_profile

De officiële Nederlandse instructies staan hier: https://support.mozilla.org/nl/kb/profi ... erplaatsen , maar die gaan er wel van uit dat je het bestand profiles.ini aanpast.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie