Mail op Android tablet

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Jan_Kol
Berichten: 143
Lid geworden op: 28 februari 2007, 8:07
Locatie: Steenwijkerwold
    Linux Firefox

Mail op Android tablet

Bericht door Jan_Kol »

Ik wil mijn e-mail, welke ik in Thunderbird op mijn Linux Mint laptop ontvang, ook op mijn Android tablet ontvangen. Ik maak gebruik van IMAP dus dat kan in principe. Maar, nu komt het, ik heb nogal wat e-mailadressen en heb eigenlijk geen zin die adressen stuk voor stuk in b.v K-9 mail of Edison mail met de hand in te voeren. Is er een optie om de accountgegevens uit Thunderbird te exporteren en in K-9 mail of Edison mail te importeren. Ik ben al een dag of wat aan het prutsen maar het lukt niet. Misschien was "handmatig" ingeven al klaar gewest, maar je bent bezig met automatisering en dan wil je het ook automatisch doen....(zo eigenwijs ben ik wel)
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Mail op Android tablet

Bericht door Pettic »

Maak (indien nodig) een Google account aan en koppel het adresboek (contacts) daarvan aan Thunderbird. Kopieer in TB alle lokale adressen naar Google.
Op je tablet heb je dan al je adressen in je Google Contacts.
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Mail op Android tablet

Bericht door nirwana »

Dit kan ook zonder Google-account.

Je kunt de contacten bijvoorbeeld in een CardDav-server plaatsen. Zo kun je als je zelf een website hebt daarop NextCloud / ownCloud installeren. Daar zit ook een CardDav-server in.

Zie bijvoorbeeld https://forum.k9mail.app/t/carddav-whic ... -list/4871
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Jan_Kol
Berichten: 143
Lid geworden op: 28 februari 2007, 8:07
Locatie: Steenwijkerwold
    Linux Firefox

Re: Mail op Android tablet

Bericht door Jan_Kol »

Dank voor de reacties, maar die contacten zijn eerst minder belangrijk.. Ik zoek een mogelijkheid om de accounts van TB naar K-9 over te brengen. Als ik "alles" van TB naar K-9 kan kopiëren is het helemaal mooi; ik denk aan het kopiëren van de map/inhoud van de map .thunderbird in Mint naar K-9.

Als ik b.v. een nieuwe versie van Mint installeer wordt alles op de HDD gewist, maar ik maak altijd eerst een back-up (met het" reservekopie gereedschap" van mijn bestanden en ook van de map .thunderbird. Bij plaatsen van die map op de HDD na de installatie heb ik letterlijk alles van TB weer beschikbaar. Zoiets zoek ik eigenlijk.
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 181
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 10 Firefox

Re: Mail op Android tablet

Bericht door markh »

Ik weet niet hoe lang je kunt wachten op synchronisatiefunctionaliteit, maar aangezien K-9 mettertijd Thunderbird voor Android gaat worden en synchronisatie met TB voor desktop dan mogelijk wordt, kan het de moeite waard zijn om nog even te wachten.
Plaats reactie