Een kopie maken van je account

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kostenzer
Berichten: 52
Lid geworden op: 7 september 2006, 19:22
    Windows 10 Firefox

Een kopie maken van je account

Bericht door kostenzer »

Hallo,

Ik ga over een paar jaar weg bij mijn werkgever en wil mijn mails bewaren. Weggooien kan nog altijd. Daarom ben ik al aan het kijken hoe ik dat kan doen.
Ik heb daarvoor een nieuw account aangemaakt en wilde dan alles daar naar toe kopiëren. Dat lukt mij dus niet zoals ik me dat voorgesteld had.
Je kunt mappen kopiëren. Maar als je er 150 stuk voor stuk moet kopiëren ben je wel even bezig.

Dus dacht ik, ik kopieer ze met totalcommander naar de map van het nieuw account. Zo gepiept.
Alleen nog geen minuut nadat ik Thunderbird weer opgestart had, was hetgeen ik kopieerde alweer weg.

Dan maar naar het lokaal account kopiëren. Ik maakte daar een nieuwe map en zette alles daar in. Ook dat ging snel.... Alleen werden ze niet getoond bij het weer opstarten van Thunderbird.

Nu heb ik weer wat anders bedacht. Als ik nu accountnaam en eventueel het e-mailadres verander, zou het dan lukken om de mails te bewaren? Dit heb ik nog niet geprobeerd. Ik wil niets wissen.

Je ziet ik bedenk veel, probeer veel, maar heb te weinig kennis om tot een oplossing te komen.

Is er iemand die hier wel een oplossing voor heeft?

Mvg

Rob
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 184
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 10 Firefox

Re: Een kopie maken van je account

Bericht door markh »

Je zou eens kunnen proberen om de berichten te archiveren, hierdoor kan je de berichten lokaal opslaan. Waarschijnlijk is de e-mail niet als POP geconfigureerd, wat inhoudt dat je altijd moet synchroniseren met de e-mailserver. Door te archiveren maak je berichten lokaal beschikbaar.
Gebruikersavatar
kostenzer
Berichten: 52
Lid geworden op: 7 september 2006, 19:22
    Windows 10 Firefox

Re: Een kopie maken van je account

Bericht door kostenzer »

Bedankt.
Dat ga ik eens proberen. En ja, alles is bij mij imap.
Wellicht ga ik deze vraag eerst ook nog stellen het Engels forum.
Plaats reactie