SMTP en 2 accounts

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
RoRo
    unknown unknown

SMTP en 2 accounts

Bericht door RoRo »

Ik heb éen emailadres dat ik als standaardadres gebruik Dit is niet van mijn internetprovider. Van mijn provider
heb ik óók een email dat ik op wil nemen in thunderbird. Leuk bedacht maar nu kan in vanuit beide adressen niet meer mailen

Wie weet raad
ByteWarrior
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Je maakt gewoon twee accounts aan in TB.

Het makkelijkste is als je maar één SMTP-server gebruikt (als de mail maar weg raakt). Die van je provider is het meest aangewezen, aangezien die het meest snel gaat.

Voorts geef je niet veel details over wat er net misgaat. Ging het daarvoor wel (met één account)?

Ik heb 3 accounts, waarvan één van m'n provider, één van de school en m'n Gmailaccount. Het is dus best mogelijk om meerdere accounts te gebruiken...
Gert-Paul
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik weet dat je sommige SMTP-servers alleen kunt gebruiken als je verbonden bent met die provider dus het zou eventueel kunnen zijn dat je meerdere SMTP-servers aan moet maken.

Dit doe je door in Uitgaande server (SMTP) via Geavanceerd een extra smtpadres aan te maken en dan via Serverinstellingen > Geavanceerd > SMTP de juiste SMTP server voor het account te kiezen.
Plaats reactie