Thunderbird 0.5

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mozquito
Berichten: 56
Lid geworden op: 8 november 2003, 16:20
Locatie: Rotterdam
    unknown unknown

Thunderbird 0.5

Bericht door Mozquito »

Gisteravond FireFox 0.8 gedownloaded, en gelijk ook maar Thunderbird 0.5 meegenomen. Wil wel eens uitproberen hoe dit mail-programma bevalt vergeleken met Pegasus. Na wat gepriegel in de profile is het me gelukt meerdere 'identiteiten' binnen een account aan te maken!
Hopelijk kan ik dit bij een latere upgrade een beetje makkelijk meenemen...Zou dit niet graag iedere keer opnieuw willen doen.

Maar ongetwijfeld zal er in een latere versie van TB wel een interface voor 'identiteit'-beheer komen.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Thunderbird 0.5

Bericht door ByteWarrior »

Mozquito schreef:Gisteravond FireFox 0.8 gedownloaded, en gelijk ook maar Thunderbird 0.5 meegenomen. Wil wel eens uitproberen hoe dit mail-programma bevalt vergeleken met Pegasus. Na wat gepriegel in de profile is het me gelukt meerdere 'identiteiten' binnen een account aan te maken!
Hopelijk kan ik dit bij een latere upgrade een beetje makkelijk meenemen...Zou dit niet graag iedere keer opnieuw willen doen.

Maar ongetwijfeld zal er in een latere versie van TB wel een interface voor 'identiteit'-beheer komen.
Ik snap niet wat je bedoelt met 'identiteiten', maar als het zoiets is als 'profielen' (voor de verschillende leden van een gezin bijvoorbeeld), kan je Thunderbird opstarten met de optie '-p'. De profielmanager wordt dan geladen en dan kun je profielen aanmaken.

Als je met 'identiteiten', e-mail aliases bedoelt (want je zegt dat je meerdere identiteiten in één account hebt), is er een andere mogelijkheid. Aangezien bij een alias al je mails in dezelfde box terechtkomen kan je ze verdelen met 'filters'. Maak gewoon twee mappen aan in je account en stel enkele filters in op de 'Aan'-regel en je mails worden mooi verdeeld!
Gebruikersavatar
Mozquito
Berichten: 56
Lid geworden op: 8 november 2003, 16:20
Locatie: Rotterdam
    unknown unknown

Bericht door Mozquito »

Ik bedoel idd e-mail aliases. Maar ik wil deze aliases ook kunnen gebruiken bij het verzenden van e-mails, dus het gaat niet alleen om het ontvangen. Daarom heb ik mijn pref.js file aangepast. Zie ook onderstaande link:
http://www.mozilla.org/projects/thunder ... ities.html

Filters ga ik mogelijk ook gebruiken om ontvangen mails te kunnen verdelen over folders, zoals je al zei.
Plaats reactie