linken in mails openen

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
danielle
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 februari 2004, 20:49
    unknown unknown

linken in mails openen

Bericht door danielle »

hallo

ik kan linken in mails niet goed openen ik krijg dan een scherm met keuze hoe ik t wil openen ik heb t zo ingesteld met firefox maar t lukt niet.
ik moet eerst firefox openen en dan de link in de adres balk kopieren en plakken. beetje omslachtig hoe kan ik t direct openen?
ik heb firefox als standaardbrowser ingesteld en thunderbird 0.5 nl
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

Vreemd. Hierzo zelfde config, Firefox als std browser, thunderbird 0.5. Klik op een hyperlink en Firefox opent hem netjes.
Niks hoeven instellen in Thunderbird...

hier heb je natuurlijk niks aan maar ik wilde alleen even kwijt dat het niet aan de combinatie ligt....
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Bij mij werkt het ook perfect...

Maar geen paniek. Er is namelijk zoiets als Launchy. Even installeren en je kan je links laten koppelen aan Firebird, je mailto's aan Thunderbird, foto's aan je afbeeldingsbekijker etc.

Het werkt wel enkel onder Windows...
Gebruikersavatar
danielle
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 februari 2004, 20:49
    unknown unknown

Bericht door danielle »

ik snap er ook niks van...

dank je voor de tip Bytewarrior ik zal eens kijken of dat werkt.
en ik heb windows dus dat moet daarmee dan wel lukken
Gebruikersavatar
danielle
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 februari 2004, 20:49
    unknown unknown

Bericht door danielle »

ik heb launchy geinstalleerd maar in mailtjes kan ik geen linken openen zodat die opengaan in firebird daar doet hij het niet :?

in de browser zie ik wel als ik rechtsklik launchy staan maar in thunderbird doet hij het niet wat gaat er fout?
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Om Launchy te kunnen gebruiken in Thunderbird moet je hem daar installeren. (Firefox heeft eigenlijk niets met Thunderbird te maken, ze 'delen' geen extensies).

Om een extensie te installeren in Thunderbird moet je eerst de extensie downloaden. Daarna kan je vanuit het opties venster de extensie installeren.

http://downloads.mozdev.org/launchy/launchy-180.xpi
Klik rechts (!) op bovenstaande link en kies "Save link to disk..." (in het Nederlands weet ik het zo niet). Niet gewoon op klikken want dan probeert hij hem in Firefox te installeren!!
Gebruikersavatar
danielle
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 februari 2004, 20:49
    unknown unknown

Bericht door danielle »

ow nu snap ik het ik zal t eens proberen, dank je wel voor je hulp :D
Gebruikersavatar
danielle
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 februari 2004, 20:49
    unknown unknown

Bericht door danielle »

het is gelukt! ik wist niet dat ik eerst jslibjar moest hebben dat heb ik ook erin gezet en nu doet de launchy het wel

bedankt voor de hulp iedereen

tja de overstap van explorer naar firefox en outlook express naar thunderbird is heel wat anders dan ik gewend was... :roll:
Plaats reactie