Volgorde accounts

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    unknown unknown

Volgorde accounts

Bericht door frits »

Ik heb 5 accounts in Thunderbird aangemaakt. Die accounts staan er nu op volgorde van aanmaken. Kent iemand een manier waarop ik de volgorde van die accounts kan wijzigen? Dat wil zeggen dat volgorde 1,2,3,4,5 bijvoorbeeld zou worden: 1,3,5,4,2.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Worden de accounts niet alfabetisch gesorteerd? Dan is het makkelijk op te lossen door een cijfer vóór de account te zetten.

(Ik heb dit wel zelf nog niet geprobeerd.)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Frits,

Ik vermoed dat dit een omnummer-actie in jouw prefs.js gaat worden. Dit bestand bevindt zich in jouw TB-profiel. Daarin staan bijvoorbeeld alle accounts vermeld, met daarin een id (bijvoorbeeld mail.identity.id3.stationery_folder).

Als je die nummertjes gaat wijzigen, dan verwacht ik dat de volgorde in TB ook gaat wijzigen. Het is slechts een gok, maar ik heb zo'n sterk vermoeden dat het zo werkt.
Tip: maak wel eerst een reserve-kopie van dit bestand.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Overigens zie ik misschien nog een eenvoudiger optie:
user_pref("mail.account.account1.identities", "id1");
user_pref("mail.account.account1.server", "server1");
user_pref("mail.account.account2.server", "server2");
user_pref("mail.account.account3.identities", "id2");
user_pref("mail.account.account3.server", "server3");
user_pref("mail.account.account4.identities", "id3");
user_pref("mail.account.account4.server", "server4");
user_pref("mail.account.account5.identities", "id4");
user_pref("mail.account.account5.server", "server5");
user_pref("mail.account.account6.server", "server6");
user_pref("mail.account.account7.identities", "id5");
user_pref("mail.account.account7.server", "server7");
user_pref("mail.account.account8.identities", "id6");
user_pref("mail.account.account8.server", "server8");
user_pref("mail.accountmanager.accounts", account1,account2,account3, account5, account4, account6, account7, account8");
Je zou allereerst eens kunnen proberen wat er gebeurt als je de volgorde in die onderste regel aanpast. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat wanneer je account1 en account2 daarin omdraait, dat ze dan in TB ook worden omgedraaid.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Als ik bovenstaande lijst met accounts zo eens bekijk, dan moet je wel eerst goed op een rijtje zetten wat nu welk account is. Er zitten namelijk wat vreemde dingen in, zoals een id2 die dan wordt toegekend aan mail.account.account3.identities". Ik had verwacht dat dat wel synchroon zou lopen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie