Mapnamen

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pietergompie
Berichten: 29
Lid geworden op: 2 oktober 2003, 20:23
    unknown unknown

Mapnamen

Bericht door Pietergompie »

Goedemiddag
Ik heb een vraag over namen wijzigen van zelf aangemaakte mappen in TB (v.0.2 NL).Klopt het als ik de naam wijzig,dat de inhoud ervan verwijdert wordt cq verdwijnt.Zoja is er een manier om die berichten terug te halen?
Mvg Piet
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Mapnamen

Bericht door Mad Maks »

Pietergompie schreef:Goedemiddag
Ik heb een vraag over namen wijzigen van zelf aangemaakte mappen in TB (v.0.2 NL).Klopt het als ik de naam wijzig,dat de inhoud ervan verwijdert wordt cq verdwijnt.Zoja is er een manier om die berichten terug te halen?
Mvg Piet
ik heb het even getest voor je (wel versie 0.3) 2x niks aan de hand maar de derde keer waren de berichten inderdaad weg. Maar herstarten van TB bracht de emails weer terug.

groet

MM
Gebruikersavatar
Pietergompie
Berichten: 29
Lid geworden op: 2 oktober 2003, 20:23
    unknown unknown

Bericht door Pietergompie »

dank voor de snelle reactie.Klopt inderdaad,na afsluiten en opnieuw openen is de mapnaam weer de oude en berichten zijn terug.Blijft de vraag,hoe verander ik de mapnaam blijvend en zonder verlies van berichten?Kan waarschijnlijk de berichten verplaatsen,de map verwijderen.Een nieuwe map maken en de berichten terug plaatsen.Nogal omslachtig.is er ook een andere manier?
Mvg Piet
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Pieter,

Dit lijkt me duidelijk een bug in Thunderbird (zowel 0.2 als 0.3). Ik heb net even in Bugzilla gezocht (in Thunderbird en met keyword rename), maar een soortgelijke bug was nog niet gemeld.
Dus lijkt het me handig om deze bug aan te melden in Bugzilla. Mocht de bug reeds gemeld zijn, dan wordt deze vanzelf als dubbel aangemerkt door de ontwikkelaars. Liever 2maal een bug gemeld dan helemaal niet.
Zie http://bugzilla.mozilla.org

Oh ja, misschien ook handig om het Thunderbird-forum van Mozillazine even te doorzoeken om te zien of iemand mogelijk al een betere oplossing hiervoor heeft gevonden. Of een verklaring van waarom dit verschijnsel voorkomt.

Even off-topic: Is er trouwens iemand handig met Bugzilla ? Ik vind het doorgaans nogal lastig om eruit te krijgen wat ik eruit wil hebben. Bijvoorbeeld: welke bugs zijn opgelost in een bepaalde release ? Of hoe ik uitvind welke bugs al zijn gemeld voor een bepaalde release. Als ik op mijn (algemene) zoekopdracht geen resultaten terug krijg, dan ga ik me wat zorgen maken. Dan zal mijn zoekopdracht vast niet goed zijn geweest.
Liefst zou ik door de diverse onderdelen bladeren (als ware het een directory). Misschien is iets dergelijks ook wel al gemaakt, maar ken ik het bestaan er bijvoorbeeld niet van.
Zo bestaan er hulpmiddelen als Bonsai en Tinderbox, maar ik heb geen idee waarvoor deze precies handig zijn.
Hopelijk kan iemand hier wat meer licht in scheppen.

Alvast bedankt !
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

Pietergompie schreef:dank voor de snelle reactie.Klopt inderdaad,na afsluiten en opnieuw openen is de mapnaam weer de oude en berichten zijn terug.Blijft de vraag,hoe verander ik de mapnaam blijvend en zonder verlies van berichten?Kan waarschijnlijk de berichten verplaatsen,de map verwijderen.Een nieuwe map maken en de berichten terug plaatsen.Nogal omslachtig.is er ook een andere manier?
Mvg Piet
dit is iets voor een bug melding op mozillazine forum :-(
Plaats reactie