Maillink in firefox opend foutlook

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Peet
Berichten: 45
Lid geworden op: 1 januari 2004, 11:33
Locatie: Beeg
    unknown unknown
Contacteer:

Maillink in firefox opend foutlook

Bericht door Peet »

Hoi ff weer een vraag voor de pc op het werk win 98se.

Als ik in firefox op een e-mail link klik opend hij outlook en plaats van thunderbird.
Wy :thunderbird staat als standaard mail client.
Afbeelding Groetjes Peet
Peets Website
My jabber ID mandrakeclub-peet@jabber.org
Mozilla 1.7 +mail & NVU
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ik denk dat dat van je netwerkbeheerder af kan hangen. Als je een netwerk op je werk hebt (wat denkelijk wel het geval is), kan de netwerkbeheerder de instellingen zelf bepalen. En ook al stel jij Thunderbird in als standaard, dan nog kan hij (of zij) dat overschrijven...

Om dit probleem op te lossen kan ik je Launchy aanraden.
Peet
Berichten: 45
Lid geworden op: 1 januari 2004, 11:33
Locatie: Beeg
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Peet »

Owkee dank je :!:
Afbeelding Groetjes Peet
Peets Website
My jabber ID mandrakeclub-peet@jabber.org
Mozilla 1.7 +mail & NVU
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

ByteWarrior schreef:Ik denk dat dat van je netwerkbeheerder af kan hangen. Als je een netwerk op je werk hebt (wat denkelijk wel het geval is), kan de netwerkbeheerder de instellingen zelf bepalen. En ook al stel jij Thunderbird in als standaard, dan nog kan hij (of zij) dat overschrijven...
Dat ligt er een beetje aan hoeveel rechten de gebruikers op het netwerk hebben. Als je TB als standaard-mailclient instelt, dan is het volgens mij de standaard mailclient. Ik ben tenminste nog geen beheerder tegengekomen die hardvochtig de standaard-browser of mailclient kon bepalen.

Daarentegen: als je geen rechten hebt om naar het Register te schrijven, dan is het wat lastig om een standaard mailclient in te stellen. Maar als TB wel al als standaard staat ingesteld (hoe controleer je dat ?) dan zou het toch moeten kunnen werken.

Overigens kan ik me voorstellen dat je onvoldoende rechten hebt om dit in te stellen en dat wanneer je het via TB in wilt stellen, maar daarbij gaat iets mis, dat je van TB geen melding terug krijgt of het wel of niet gelukt is.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Peet
Berichten: 45
Lid geworden op: 1 januari 2004, 11:33
Locatie: Beeg
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Peet »

Het werkt nu :
Ik heb de mailinstellingen in IE veranderd naar thunderbird. :lol:
En nu opend hij dus wel de maillinken in firefox.
Afbeelding Groetjes Peet
Peets Website
My jabber ID mandrakeclub-peet@jabber.org
Mozilla 1.7 +mail & NVU
Plaats reactie