hallo
ik heb een vraagje over de spamfilter(ongewenste berichten)
die doet niet veel bij mij.
heb het ingesteld zoals het beschreven stond, maar hij doet het niet.
misschien leg ik het onduidelijk uit maar volgens mij kan dat ook niet anders
please help me heb last van behoorlijk wat spam (kabelfoon)
mvg kevin
spamfilter doet helemaal niks
-
Mozilla gebruikt een bayesian spamfilter, dwz dat je thunderbird eerst moet leren welke mail spam is en welke niet. Afhankelijk vd hoeveelheid spam die je binnenkrijgt, kun je erg snel een goed werkende spamfilter opbouwen.
Dus heb je de filter al een trainperiode gegeven?
In de instellingen van "ongewenste berichten instellingen" kun je de behandelwijze aangeven. Pas als je zeker weet dat de filter goed werkt en je geen "false positives" overhoud moet je de optie activeren die de junk automatisch doorsluist naar de ongewenste map. Als deze optie niet aanstaat, wordt de spam ook nog niet automatisch naar de spam map verplaatst. (wat bij jouw misschien het geval is? )
Voor de time-being dat je het filter aan het leren bent, kun je in het menu extra de mogelijkheid gebruiken: "voer ongewenste berichtenfilters uit op map" hiermee verplaats je dan handmatig de als junk geselecteerde mail vanuit je inbox.
Verder kun je in het pull-down menu nog kiezen(als die er niet tussen staat kun je die daar zelf aanmaken) voor "junk"
op deze manier kun je snel door de door thunderbird als junk geselecteerde mail browsen en nakijken op fouten.
rups
Dus heb je de filter al een trainperiode gegeven?
In de instellingen van "ongewenste berichten instellingen" kun je de behandelwijze aangeven. Pas als je zeker weet dat de filter goed werkt en je geen "false positives" overhoud moet je de optie activeren die de junk automatisch doorsluist naar de ongewenste map. Als deze optie niet aanstaat, wordt de spam ook nog niet automatisch naar de spam map verplaatst. (wat bij jouw misschien het geval is? )
Voor de time-being dat je het filter aan het leren bent, kun je in het menu extra de mogelijkheid gebruiken: "voer ongewenste berichtenfilters uit op map" hiermee verplaats je dan handmatig de als junk geselecteerde mail vanuit je inbox.
Verder kun je in het pull-down menu nog kiezen(als die er niet tussen staat kun je die daar zelf aanmaken) voor "junk"
op deze manier kun je snel door de door thunderbird als junk geselecteerde mail browsen en nakijken op fouten.
rups
- ByteWarrior
- Contacteer:
Voor de spamfilter echt goed werkt, moet je hem toch zeker enkele weken trainen. Gewoon alle spam aanduiden als spam. Je zal merken dat TB de spam er zelf begint uit te halen na enkele weken.
Bij mij is het verschil wel erg duidelijk. Ik ontvang nu bijna geen spam meer (het blijft bij 1 à 2 mailtjes per dag). De andere 50 worden mooi naar ongewenste post verplaatst.
Bij mij is het verschil wel erg duidelijk. Ik ontvang nu bijna geen spam meer (het blijft bij 1 à 2 mailtjes per dag). De andere 50 worden mooi naar ongewenste post verplaatst.
-
- Moderator
- Contacteer:
Het helpt ook om alle mail die je al hebt, en waarvan je weet dat het geen spam is, expliciet nogmaals te vlaggen als 'geen junkmail'.
Je kunt de filter dus zowel positief als negatief trainen, zeg maar.
(dat is wat ik ervan begrepen heb)
Je kunt de filter dus zowel positief als negatief trainen, zeg maar.
(dat is wat ik ervan begrepen heb)
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand