TB verwijderen is ook e-mails kwijt?

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Pierre
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 april 2004, 10:44
    unknown unknown

TB verwijderen is ook e-mails kwijt?

Bericht door Pierre »

Door wat geklungel met de installatie van de Nederlandse versie is het mij gelukt om TB twee keer op de PC te hebben in twee verschillende directories. Als ik nu vanuit conf.scherm de software verwijder, ben ik dan ook mijn mailtjes kwijt?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Nee, de emails staan gelukkig in jouw profiel en niet in de installatiemap van TB.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Het kan ook zijn dat je e-mails op de server bewaard blijven (bijvoorbeeld met IMAP). Je kan dan rustige verschillende programma's tegelijk gebruiken, de mails worden immers elke keer opnieuw van de server gehaald.

Dit wil niet zeggen dat Thunderbird deze mails elke keer opnieuw gaat halen. TB laadt de mails en plaatst deze, zoals nirwana al zei, in je profiel. Het is dus best mogelijk dat je de mails van de server verwijdert, maar dat ze nog in je mailprogramma staan...
Plaats reactie