Mozilla Thunderbird: wat is het en hoe werkt het

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    Windows 10 Firefox

Mozilla Thunderbird: wat is het en hoe werkt het

Bericht door frits »

Steeds meer mensen ontdekken (gelukkig) Mozilla Thunderbird en stappen, na een kleine gewenningsperiode, in de meeste gevallen definitief over op deze e-mailclient. Voor de twijfelaars, en de gebruikers die tot nu toe alleen het bestaan van Outlook (Express) kennen, wordt op deze plaats veel nuttige informatie bijeengebracht, zodat het overstappen naar Thunderbird nóg gemakkelijker zal worden.

Download
* Download de Nederlandstalige versie van Thunderbird
* Download Thunderbird

Thunderbird introductie
* Een introductie op Thunderbird, deel 1
* Een introductie op Thunderbird, deel 2
* Een introductie op Thunderbird, deel 3
* Een introductie op Thunderbird, deel 4
* Een introductie op Thunderbird, deel 5

Ongewenste-berichtenfilter
* Thunderbird en het ongewenste-berichtenfilter

Nieuws, info en tips
* Mozilla Thunderbird, een uitgebreide beschrijving in de MozBrowser Wiki
* Thunderbird Help-pagina's (FAQ en tips)
* Recent Thunderbird-nieuws
Laatst gewijzigd door frits op 21 mei 2004, 20:02, 3 keer totaal gewijzigd.
Koraalduivel
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 oktober 2003, 22:04
Locatie: Zoetermeer
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Koraalduivel »

Zo ver ik weet is deze introductie op Thunderbird ook door een van de leden van ThunderbirdNL vertaald in het Nederlands. Ik dacht Samir Boulema.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Enkel spijtig dat de screenshot van die Introductie nog in het Engels zijn. Als je de de vertaling van TB gebruikt, is het wel wat zoeken. En ik denk dat de meeste beginners wel de Nederlandstalige versie gebruiken...
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Koraalduivel schreef:Zo ver ik weet is deze introductie op Thunderbird ook door een van de leden van ThunderbirdNL vertaald in het Nederlands. Ik dacht Samir Boulema.
Het is mij even onduidelijk waarom je deze opmerking plaatst. We linken toch naar de Nederlandse vertalingen ? Of mis ik iets ?!?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

ByteWarrior schreef:Enkel spijtig dat de screenshot van die Introductie nog in het Engels zijn. Als je de de vertaling van TB gebruikt, is het wel wat zoeken. En ik denk dat de meeste beginners wel de Nederlandstalige versie gebruiken...
zover ik weet zijn de vertalingen orgineel voorzien van nederlandse screeenshots, maar worden ze nu niet meer gebruikt op de pagina :-(
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Mad Maks schreef:zover ik weet zijn de vertalingen orgineel voorzien van nederlandse screeenshots, maar worden ze nu niet meer gebruikt op de pagina :-(
Dat is zeer spijtig natuurlijk. Een screenshot in je moedertaal zegt veel meer dan een Engelstalige screenshot...
Koraalduivel
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 oktober 2003, 22:04
Locatie: Zoetermeer
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Koraalduivel »

nirwana schreef:
Koraalduivel schreef:Zo ver ik weet is deze introductie op Thunderbird ook door een van de leden van ThunderbirdNL vertaald in het Nederlands. Ik dacht Samir Boulema.
Het is mij even onduidelijk waarom je deze opmerking plaatst. We linken toch naar de Nederlandse vertalingen ? Of mis ik iets ?!?
Bij de originele vertaling zaten inderdaad ook Nederlandse screenshot. (http://members.lycos.nl/linkdata/thunde ... rbird.html)
Helaas bestaat de pagina niet meer.
sboulema:
Heel erg bedankt voor alle opmerkingen, zijn op 1 na allemaal verwerkt.
Get Mail heb ik wel vertaald omdat ik de andere knoppen ook nog naar het
nederlands ga vertalen en de screenshots ga vervangen met screenshots
van thunderbird NL.

Paul graag hoor ik weer je opmerking want je bent er heel goed in ;)
Alle screenshots heb ik nu ook aangepast.
Misschien dat hij nog de originele pagina heeft met de screenshots.
Gebruikersavatar
pw1
Berichten: 296
Lid geworden op: 11 oktober 2003, 15:11
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door pw1 »

Ik heb een tijdje geleden een korte uitleg geschreven die stap voor stap beschrijft hoe je het ongewente-berichtenfilter (spamfilter) gebruikt. Het is uitgebreider dan de introductie op Thunderbird op Nidelven-it.

http://www.student.tue.nl/t/p.wagenaars ... ilter.html
frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    unknown unknown

Bericht door frits »

Site van pw1 is toegevoegd aan de sticky.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Koraalduivel schreef:Misschien dat hij nog de originele pagina heeft met de screenshots.
Ik wil best de artikelen op MozBrowser met Nederlandse screenshots publiceren.
MozBrowser.nl/thunderbird moet nog ingericht worden en dit zou er prima bij kunnen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
pw1
Berichten: 296
Lid geworden op: 11 oktober 2003, 15:11
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door pw1 »

Ik heb de pagina met uitleg over het ongewenste-berichtenfilter verplaatst naar de wiki, omdat de oude pagina gaat binnenkort verdwijnen.

De oude link: http://www.student.tue.nl/t/p.wagenaars ... ilter.html
De nieuwe link: http://www.mozbrowser.nl/wiki/wiki.phtm ... htenfilter

Gelieve deze link aan te passen in de sticky.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

pw1 schreef:Gelieve deze link aan te passen in de sticky.
Bedankt voor het opnemen van de pagina in de Wiki en ons daarop te wijzen.

De link hierboven heb ik zojuist bijgewerkt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Is het misschien mogelijk de sticky aan te passen naar de huidige versie van TB. Of geldt bovenstaande handleiding nog steeds voor de huidige versie.
Als dat zo is dan is het misschien handig het versi nr van TB in de sticky te updaten.

BVD
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

aasgier schreef:Is het misschien mogelijk de sticky aan te passen naar de huidige versie van TB. Of geldt bovenstaande handleiding nog steeds voor de huidige versie.
Als dat zo is dan is het misschien handig het versi nr van TB in de sticky te updaten.

BVD
Versienummer mag hoger, maar ik weet niet hoe het met die tutorial zit. Die staat op een andere servers en er moet dus contact opgenomen worden met de maker ervan. Opzich is dat wel een idee, omdat de screenshots nog uit versie 0.2 of 0.3 komen en de tekst verwacht ik ook. Die kunnen dus wel een update gebruiken.
We kunnen natuurlijk ook besluiten ze (net als die van Firefox) naar MozBrowser te halen. Dan is er iig meer ruimte voor aanpassingen.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Gert-Paul schreef:We kunnen natuurlijk ook besluiten ze (net als die van Firefox) naar MozBrowser te halen. Dan is er iig meer ruimte voor aanpassingen.
De content van die artikelen is open, dus die kun je vertalen en aanpassen (zolang je de originele auteur maar vermeldt).
MozBrowser kan de bestanden dan hosten als ze weer up-to-date zijn.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gesloten