backup

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
vender51
    unknown unknown

backup

Bericht door vender51 »

Kun je vanuit Mozzilla Thunderbird een backup maken vam o.a. adressenboek?
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Vanuit Mozilla Thunderbird kan het volgensmij niet. Wel met een los programma: http://backup.jasnapaka.com/

Eerst dat programma draaien en je Thunderbird settings ergens opslaan( en selecteren wat je wilt backuppen). Hiervoor moet je wel eerst Thunderbird afsluiten.

Als je hem dan weer nodig hebt weer het programma draaien en dan importeert hij het weer. Ook dan moet Thunderbird afgesloten zijn.
Yala
    unknown unknown

Bericht door Yala »

Ik heb zelf Mozilla 1.7 maar dat backup programma van Jaspanaka gaat tot 1.6. Iemand enig idee of er een backup programmaatje beschikbaar is voor Mozilla 1.7?
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Voor zover ik weet is MozillaBackup het enige programmatje dat zoiets doet. Ik weet niet wat je wilt backupen, maar als het nodig is kun je het ook zelf met de hand doen. Kijk eventueel naar de volgende bestanden om te zien welke je moet kopiëren.

Wat gebeurd er trouwens als je voor Mozilla 1.6 kiest, loopt het vast oid? Ik weet eigenlijk niet of er veel veranderd is en hoe MozillaBackup voor de Suite werkt.
Yala
    unknown unknown

Bericht door Yala »

Ik wil alle instellingen van de browser en mail backuppen zodat ik alles er na een fresh install weer zo op kan zetten.

Ik heb het programma van Jaspanaka toch maar even geprobeerd. Ik krijg geen foutmeldingen. Wel staat er Mozilla 1.6 (en) en geen 1.7. Geen idee of dat verschil uitmaakt.

Nu staat het backup bestand in mijn documenten als een .pvc. Ik heb het even veranderd in een zipje om te zien wat er in zit. Het gaat van prefs.js tot en met indexfile.txt. Ik zie wel alles staan in de link die je gaf maar ik ben toch een beetje bang dat straks na een reinstall blijkt dat het niet teruggezet kan worden. Of ben ik nu aan het overdrijven... :?
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Yala schreef:Ik heb het programma van Jaspanaka toch maar even geprobeerd. Ik krijg geen foutmeldingen. Wel staat er Mozilla 1.6 (en) en geen 1.7. Geen idee of dat verschil uitmaakt.
Normaalgezien maakt dit niet zoveel uit. De bestanden zijn eigenlijk hetzelfde.
Nu staat het backup bestand in mijn documenten als een .pvc. Ik heb het even veranderd in een zipje om te zien wat er in zit. Het gaat van prefs.js tot en met indexfile.txt.
Voilà, dan werkt het toch :-)
Je kan ook gewoon zelf je hele profiel verpakken al een zip en ergens anders plaatsen, dat werkt even goed...
Ik zie wel alles staan in de link die je gaf maar ik ben toch een beetje bang dat straks na een reinstall blijkt dat het niet teruggezet kan worden. Of ben ik nu aan het overdrijven... :?
Je bent aan het overdrijven :)
Wat is het ergste dat er kan gebeuren na een reinstall van Firefox of Thunderbird?
Je kan je bookmarks kwijt zijn (dat lijkt mij het ergste). De instelling heb je direct weer terug zoals ze stonden. En de history vult zichzelf weer aan...

Niet panikeren dus. Je moet er van uitgaan dat het wel goed zal lopen... :) (als je maar backups neemt natuurlijk!).
Yala
    unknown unknown

Bericht door Yala »

Ok, ik zal niet in de stress schieten. :P

Het gaat trouwens niet om een reinstall van Mozilla maar een heerlijk frisse nieuwe XP- installatie. Mocht het niet werken dan ben ik zowieso mijn instellingen enzo kwijt. Misschien moet ik alles wel op papier zetten, heb ik wat te doen! :wink: :lol:

Dat doet mij trouwens denken aan mijn broertje. Die typt hele links verkeerd over en snapt dan niet waarom het niet werkt. Ik zal hem binnekort toch maar eens vertellen hoe fijn c/p werkt. :shock:

Ik hoop deze week nog tijd te hebben om XP opnieuw erop te zetten en dan laat ik wel weten of het helemaal geslaagd is.
Sandra
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 februari 2004, 17:46
Locatie: Den Haag
    unknown unknown

Bericht door Sandra »

Je kan het alvast uitproberen door je Thunderbird profiel te hernoemen en daarna een nieuw profiel te laten maken.
Daarna kan je de backups terugzetten en dan zie je meteen of je zorgen terecht zijn geweest.
Een stuk minder stressvol wordt die nieuwe installatie dan :)
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Sandra schreef:Je kan het alvast uitproberen door je Thunderbird profiel te hernoemen en daarna een nieuw profiel te laten maken.
Daarna kan je de backups terugzetten en dan zie je meteen of je zorgen terecht zijn geweest.
Een stuk minder stressvol wordt die nieuwe installatie dan :)
Sorry: Mozilla profiel
Plaats reactie