Extensie manager

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
JJQ
    unknown unknown

Extensie manager

Bericht door JJQ »

L.S.,

Vandaag Thunderbird 0.7 geïnstalleerd. De nieuwe extensie-manager zou een verbetering moeten zijn. Bij mij werkt hij echter niet :( : ik kan wel handmatig extensies installeren maar ik krijg ze vervolgens niet als "geïnstalleerd" in de manager te zien. Ik kan ze nu niet meer instellen (zoals bijvoorbeeld bij de Offline-extensie in Thunderbird 0.6 wel mogelijk was) of deïnstalleren.
Wanneer ik de optie 'javascript-paneel' open (menu Extra) krijg ik een serie fout-berichten. Eén ervan luidt:
Fout: Components.classes['@mozilla.org/xmlextras/proxy/webserviceproxyfactory;1'] has no properties
Bron bestand: file:///C:/PROGRAM%20FILES/MOZILLATHUNDERBIRD%200.7/components/nsExtensionManager.js
Lijn: 2412
Heeft iemand een idee wat er fout gaat en hoe ik mijn Extension Manager aan de praat krijg?

Groet,
JJQ
Erik
Moderator
Berichten: 244
Lid geworden op: 4 februari 2004, 15:33
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Erik »

Je moet even een nieuw profiel aanmaken.

* Klik op start -> uitvoeren
* Browse naar je thunderbird folder.
* selecteer thunderbird.exe
* type -p erachter
* maak een nieuw profiel aan
~ Erik
- Mede-Beheerder MozBrowser.nl (inclusief Forum)
- Redacteur Livre Magazine
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

De extension manager *zou* inderdaad een verbetering moeten zijn, maar houdt er ook rekening mee dat de Extension manager zeer nieuw is. Het is trouwens ook een verbetering. Er zitten nog verschrikkelijk veel fouten in (zoals je zelf wel ziet). Hoogstwaarschijnlijk zijn deze fouten er wel uit bij de volgende release, maar tot dan is het nog even op je tanden bijten.
JJQ
    unknown unknown

Bericht door JJQ »

Erik schreef:Je moet even een nieuw profiel aanmaken.

* Klik op start -> uitvoeren
* Browse naar je thunderbird folder.
* selecteer thunderbird.exe
* type -p erachter
* maak een nieuw profiel aan
Bedankt voor de snelle tip. Meteen geprobeerd maar geen effect. Probleem blijft bestaan :(

Als de Manager zou werken zou het inderdaad een verbetering zijn. Maar ik was met de het (werkende) extensiebeheer in 0.6 ook tevreden.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

JJQ schreef:Als de Manager zou werken zou het inderdaad een verbetering zijn. Maar ik was met de het (werkende) extensiebeheer in 0.6 ook tevreden.
Ik was er ook tevreden mee, maar voor het grote deel van de (ex-IE) gebruikers zou het te moeilijk zijn. Daarom is de extension manager er gekomen.

Volgens mij is de Offline-extensie nog niet bijgewerkt om met 0.7 te werken (zie extensionsmirror.nl en update.mozdev.org). Daar zit je probleem dus. Hou extensionsmirror.nl in de gaten. Als de extensie daar verschijnt is hij klaar voor 0.7.
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

ByteWarrior schreef:Volgens mij is de Offline-extensie nog niet bijgewerkt om met 0.7 te werken (zie extensionsmirror.nl en update.mozdev.org). Daar zit je probleem dus.
Zou kunnen, maar de extensie werkt wel (ook al kan ik hem niet instellen en niet meer verwijderen).
Vervolgvraag: Hoe krijg ik straks die misschien verkeerde versie van de extensie weg om in plaats daarvan de aan 0.7 geactualiseerde te kunnen plaatsen als ik niet kan beheren?
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Anonymous schreef:Vervolgvraag: Hoe krijg ik straks die misschien verkeerde versie van de extensie weg om in plaats daarvan de aan 0.7 geactualiseerde te kunnen plaatsen als ik niet kan beheren?
Neem eens een kijkje in je profiel. Als het goed is, staat daar nu een map 'Extensions'. Daar zitten al je geïnstalleerde extensies in. Die kan je gewoon verwijderen.
Ria
    unknown unknown

Show Old Extensions werkt ook voor Thunderbird

Bericht door Ria »

Daarnet heb ik het even getest en mij mij werkt Show Old Extensions ook op Thunderbird:
http://www.pikey.me.uk/mozilla/?extension=soe
Je gaat daar even met Internet Explorer heen (op de een of andere manier lukt dat niet met FF :?: ) Daarna rechtsklikken: Doel opslaan en vervolgens sleep je het opgeslagen xpi-bestandje de extensiemanager binnen.
Alle extensies zijn daarna te zien.

Groeten,
Ria
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Show Old Extensions werkt ook voor Thunderbird

Bericht door Mad Maks »

Ria schreef:Daarnet heb ik het even getest en mij mij werkt Show Old Extensions ook op Thunderbird:
http://www.pikey.me.uk/mozilla/?extension=soe
Je gaat daar even met Internet Explorer heen (op de een of andere manier lukt dat niet met FF :?: ) Daarna rechtsklikken: Doel opslaan en vervolgens sleep je het opgeslagen xpi-bestandje de extensiemanager binnen.
Alle extensies zijn daarna te zien.

Groeten,
Ria
de link geeft geen problemen bij mij in FF

groet

MM
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Ja, 'k zie 't al, Save Link As staat er. Een beetje sufgewaaid ben ik denk ik :?
Ria
    unknown unknown

Re: Show Old Extensions werkt ook voor Thunderbird

Bericht door Ria »

Ria schreef:Je gaat daar even met Internet Explorer heen (op de een of andere manier lukt dat niet met FF :?: )
Ik moet hier ook niet vloeken in de kerk :D :D :D

Groeten,
Ria
Ria
    unknown unknown

Doel opslaan als

Bericht door Ria »

Natuurlijk had ik al jaren eerder "Save Link As" in het rechtsklikmenu gezien, maar ik dacht dat het betekende dat de snelkoppeling (= de URL) opgeslagen moest worden en niet de download die erachter zat.
In de NL Firefox versie is dit vertaald als "Koppeling op schijf opslaan" en ook dit zou ik trouwens begrepen hebben als "de URL opslaan".
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Extensie manager

Bericht door Mad Maks »

JJQ schreef:L.S.,

Ik kan ze nu niet meer instellen (zoals bijvoorbeeld bij de Offline-extensie in Thunderbird 0.6 wel mogelijk was) of deïnstalleren.
De offline extensie kan je instellen via bestand -> offline

groet

MM
Plaats reactie