Zowel Engels als Nederlands in werkbalk...?

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
edwinpatricia
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 juni 2004, 22:53
Locatie: Eindhoven
    unknown unknown

Zowel Engels als Nederlands in werkbalk...?

Bericht door edwinpatricia »

Na installatie van TB 07.NL staan er boven in de werkbalk zowel nederlandse als engelse woorden. Weet iemand hoe dit aan te passen of heb ik de verkeerde versie gedownd?
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Ik zou het profiel hernoemen of verwijderen. Dat bevindt zich in XP typisch hier: C:\Documents and Settings\Je Naam\Application Data\Thunderbird\Profiles

Groeten,
Ria
Gebruikersavatar
edwinpatricia
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 juni 2004, 22:53
Locatie: Eindhoven
    unknown unknown

Bericht door edwinpatricia »

Maar is het dan ook zo dat ik al mijn mail die er nu nog in staat kwijt ben?
Dat geldt overigens dus ook voor "verzonden berichten", adresboek etc etc...
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Ik heb even voor je gekeken, maar als je de map Thunderbird even naar een andere plek brengt, bijv. je bureaublad, dan kan je nog wat spullen eruithalen en overzetten.
Deze bestandjes: (map) Mail, history.mab, mailviews.dat, prefs.js waren probleemloos te verplaatsen.
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

En abook.mab vergat ik, dat zal je adresboek zijn :)
Gebruikersavatar
edwinpatricia
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 juni 2004, 22:53
Locatie: Eindhoven
    unknown unknown

Bericht door edwinpatricia »

dus da's gewoon een kwestie van knippen en plakken (cq vervangen?)
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

edwinpatricia schreef:dus da's gewoon een kwestie van knippen en plakken (cq vervangen?)
Ja hoor, kopiëren naar dezelfde plek in je nieuwe profiel.
Gebruikersavatar
pw1
Berichten: 296
Lid geworden op: 11 oktober 2003, 15:11
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door pw1 »

Het kan ook veel gemakkelijker. En wel met behulp van MozBackup. Hiermee kun je gemakkelijk een backup maken van het oude profiel. Deze kan daarna weer eenvoudig worden teruggezet in een nieuw aangemaakt profiel.
Gebruikersavatar
edwinpatricia
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 juni 2004, 22:53
Locatie: Eindhoven
    unknown unknown

Bericht door edwinpatricia »

Prima proggie!

Werkt perfect en het probleem is opgelost!

Bedankt!
Be
    unknown unknown

Bericht door Be »

Ik heb het progje gedownload maar begrijp ik het goed dat je daarmee geen heel profiel kan backuppen?
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Be schreef:Ik heb het progje gedownload maar begrijp ik het goed dat je daarmee geen heel profiel kan backuppen?
MozBackup neemt alleen de nodige bestanden mee, dacht ik. Tijdelijke bestanden (zoals je cache en zo) werden weggelaten (of was dat optioneel?). Je hebt daarna je hele profiel wel nog terug.
Be
    unknown unknown

Bericht door Be »

Hij vraagt slechts of hij een backup moet maken van Mozilla, Mozilla Firefox 0.9.1 of Mozilla Thunderbird.
Ik kies voor de tweede optie. Daarna vraagt hij of hij een backup met maken van Default, Firefox of Firefox 0.8+. Ik ken die bestanden niet, want de drie profielen heten heel anders namelijk default.ksp, Default User en Default User 2.
Daarna vraagt hij of hij een backup moet maken van Bookmarks, History, Sidebars, User styles, Saved passwords, Cookies en Saved Form Details. Nou dat hoeft niet, als hij maar het hele profiel kopieert.
Maar volgens mij doet hij dat niet. Of mis ik iets?
Een backup van 8 MB zou moeten opvallen.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Be schreef:Ik kies voor de tweede optie. Daarna vraagt hij of hij een backup met maken van Default, Firefox of Firefox 0.8+. Ik ken die bestanden niet, want de drie profielen heten heel anders namelijk default.ksp, Default User en Default User 2.
Dat heeft niets met de profielen te maken. Dat gaat gewoon over de versie van FFx. Kijk eens in Help > About Moz FFx. Daar vind je wel ergens de versienummer.
Daarna vraagt hij of hij een backup moet maken van Bookmarks, History, Sidebars, User styles, Saved passwords, Cookies en Saved Form Details. Nou dat hoeft niet, als hij maar het hele profiel kopieert.
Je profiel bestaat uit die bestanden. Vink dus alles aan als je het hele profiel wilt kopiëren. Als je liever de Cookies weglaat, vink je dat uit...
Plaats reactie