Thunderbird crasht

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
PieterE
    unknown unknown

Thunderbird crasht

Bericht door PieterE »

Bij mij draait Th. onder Windows XP, Home edition. Ik heb div, identiteiten met ook verschillende mailservers. Th. haalt alle meeltjes tegelijk op, welke allemaal in hun eigen Postvak-in komen te staan. Het gebeurt regelmatig dat het prgr. de boodschap afgeeft "Thunderbird heeft een fout gemaakt en wordt afgesloten". Is hier een oplossing voor? Alvast bedankt voor de moeite. Pieter.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Thunderbird crasht

Bericht door ByteWarrior »

PieterE schreef:Het gebeurt regelmatig dat het prgr. de boodschap afgeeft "Thunderbird heeft een fout gemaakt en wordt afgesloten".
Je zal iets specifieker moeten zijn denk ik.

Welke handelingen voer je uit als dit gebeurt? Of gebeurt het enkel tijdens het binnenhalen van nieuwe mail? Heb je meerdere toepassingen tegelijk openstaan (Draait Outlook bijvoorbeeld op de achtergrond?). Heb je een firewall?

Hoe meer informatie je geeft, hoe makkelijker het is om het probleem te vinden.

Als de crashes random zijn (dat wil zeggen dat je niet echt iets speciaals doet om de crash uit te lokken, het kan dus op elk moment zijn), dan kan je eens proberen met TB opnieuw te installeren (misschien is er een bestand corrupt geraakt). Je kan evt. ook een nieuw profiel aanmaken.
PieterE
    unknown unknown

Thunderbird crasht

Bericht door PieterE »

Het gebeurt nadat de mail is gehaald en ik de berichten wil gaan lezen. Naast Th. draait alleen Firefox,Norton en natuurlijk ook Zone-alarm.
Het ziet ernaar uit dat XP en Th. elkaar niet verdragen. De foutkreet is ook van XP, waar die dan zegt dat "Thunderbird heeft een fout gemaakt en wordt afgesloten" Ik krijg dan ook gelegenheid omdat aan Microsoft te melden.
Omdat het met Th dus niet lukt, gebruik ik nu Eudora 6.1 als mail-client en daar verloopt alles prima.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Vreemde foutmeldingen want ik werk (momenteel) ook met de home xp editie en bij mij werkt zowel de browser als thunderbird zonder enige hapering. Ik zit dan eerder te denken aan een onverenigbaarheid met Norton, oftewel Norton veroorzaakt wel meer ellende. Als het kan: de-installeer Norton en kijk dan eens of het probleem zich nog voordoet.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Thunderbird crasht

Bericht door ByteWarrior »

PieterE schreef:Het gebeurt nadat de mail is gehaald en ik de berichten wil gaan lezen. Naast Th. draait alleen Firefox,Norton en natuurlijk ook Zone-alarm.
Heb je de toestemmingen juist staan in Zonealarm? Je hoeft niets te de-installeren, maar schakel Norton en Zonealarm eens even uit. Kijk dan of je nog een foutmelding krijgt. Indien je geen foutmelding meer krijgt, ligt het aan Norton of aan ZA.
Plaats reactie