Gmail & Hotmail

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Gmail & Hotmail

Bericht door sc00zy »

Naast Thunderbird check ik ook regelmatig mn Hotmail en Gmail accounts.

Is er ondertussen al een programmaatje die beide ondersteunt? Ik heb het dan over programma's als Pop goes the Gmail en Hotmail Popper, Blue HttpMail en Hotway Suite ...

En zit het er in de toekomst ook in dat dit soort functies worden ingebakken in Thunderbird?
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Gmail & Hotmail

Bericht door ByteWarrior »

sc00zy schreef:Is er ondertussen al een programmaatje die beide ondersteunt? Ik heb het dan over programma's als Pop goes the Gmail en Hotmail Popper, Blue HttpMail en Hotway Suite ...
Ik heb zo nog geen tooltje tegengekomen. Wel aparte tools, maar daar zoek je natuurlijk niet naar.
En zit het er in de toekomst ook in dat dit soort functies worden ingebakken in Thunderbird?
Ik denk niet dat dit een basisfunctionaliteit is... Het zal dus zeker niet in het programma ingebakken worden.

Gmail en Hotmail horen toe aan de Google en Microsoft. Je kan niet zomaar een 'bridge' bouwen in TB zodat je de mails van de Google-/Hotmailservers kan downloaden... De enige reden waarom je je Hotmail kan checken in Outlook Express is omdat MS zelf eigenaar is van Hotmail (en je kan jezelf natuurlijk niet gaan vervolgen).

Hoogstwaarschijnlijk zullen er wel extensies ontworpen worden (voor TB) waardoor je makkelijk je Gmail en Hotmail kan controleren.
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Gmail en Hotmail horen toe aan de Google en Microsoft. Je kan niet zomaar een 'bridge' bouwen in TB zodat je de mails van de Google-/Hotmailservers kan downloaden... De enige reden waarom je je Hotmail kan checken in Outlook Express is omdat MS zelf eigenaar is van Hotmail (en je kan jezelf natuurlijk niet gaan vervolgen).
Heb je helemaal gelijk in, eigenlijk niet bij nagedacht ...

Een extentie zal wel mooi zijn i.p.v. een aparte tool...
A noniem
    unknown unknown

Re: Gmail & Hotmail

Bericht door A noniem »

sc00zy schreef:Naast Thunderbird check ik ook regelmatig mn Hotmail en Gmail accounts.

Is er ondertussen al een programmaatje die beide ondersteunt? Ik heb het dan over programma's als Pop goes the Gmail en Hotmail Popper, Blue HttpMail en Hotway Suite ...

En zit het er in de toekomst ook in dat dit soort functies worden ingebakken in Thunderbird?
Hotmail is inderdaad illegaal om dit te doen, maar ik lees op de site van Gmail
6. Does Gmail support automatic forwarding and POP3 access?

Not at the moment, but Google believes in helping people access information whenever and however they want to do so. In the future you will be able to access Gmail messages from non-Gmail accounts for free or at a nominal fee.

Dus binnenkort zal dit wellicht mogelijk zijn

P.S Hoe kom je trouwens aan een Gmail account??
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

P.S Hoe kom je trouwens aan een Gmail account??
Die kun je krijgen doordat een ander, die al een Gmail account heeft, je een uitnodiging stuurt.

Misschien is www.gmailswap.com iets voor je ....
Gebruikersavatar
Pretorian
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 augustus 2004, 0:57
Locatie: Enschede
    unknown unknown

Bericht door Pretorian »

heb ook een gmail account via invite gekregen.
alleen als ik inlog krijg ik server error?
vaag? meer mensen?
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Probeer het over een uurtje nog eens...
Ze hebben wel vaker errors... zijn meestal snel weer verholpen.
Gebruikersavatar
Pretorian
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 augustus 2004, 0:57
Locatie: Enschede
    unknown unknown

Bericht door Pretorian »

ah, ik dacht al.
thanx
..
    unknown unknown

Bericht door .. »

maar hoe doe je outlook express met gmail??!
kan iemand me helpen?
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Nee ik zou het niet weten... en wil het niet weten,
Ik verafschuw Outlook Express bijna :? je zou eens een fatsoenlijke mail client kunnen gebruiken zoals Mozilla Thunderbird... :wink:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Zie http://jaybe.org/info.htm (vergelijkbaar met Mr Postman voor Hotmail)
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

nirwana schreef:Zie http://jaybe.org/info.htm (vergelijkbaar met Mr Postman voor Hotmail)
Volgensmij werkt deze tegenwoordig niet meer en verder ken ik ook geen (gratis) programma's die dit doen. Ik heb namelijk wel over betaalde programma's gelezen waarvan 1 van de opties was om Gmail als pop3-account te benaderen.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

.. schreef:maar hoe doe je outlook express met gmail??!
kan iemand me helpen?
Outlook Express?? En je vraagt dit op het Mozilla Thunderbird forum? Dat is gedurft... :roll:
Gebruikersavatar
Pretorian
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 augustus 2004, 0:57
Locatie: Enschede
    unknown unknown

Bericht door Pretorian »

Gmail is toch nog beta, dus voor hetzelfde geld veranderen ze morgen een heel klein ding en het werkt niet meer.
zo gauw ze naar de final gaan kan het denk ik wel. (las ik ergens geloof ik)
Gast
    unknown unknown

Re: Gmail & Hotmail

Bericht door Gast »

sc00zy schreef:Naast Thunderbird check ik ook regelmatig mn Hotmail en Gmail accounts.

Is er ondertussen al een programmaatje die beide ondersteunt? Ik heb het dan over programma's als Pop goes the Gmail en Hotmail Popper, Blue HttpMail en Hotway Suite ...

En zit het er in de toekomst ook in dat dit soort functies worden ingebakken in Thunderbird?
http://freepops.sourceforge.net/en/

werkt in elk geval voor Gmail en Hotmail :)
Plaats reactie