ThunderBird Grammatica NL extension?

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Grammy
    unknown unknown

ThunderBird Grammatica NL extension?

Bericht door Grammy »

Hi,

Ik ben op zoek naar een extension voor Thunderbird zodat deze ook grammatica checkt alsmede de spelling.

Bestaat er al zoiets, of is het in ontwikkeling oid?

Tnx,
G
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: ThunderBird Grammatica NL extension?

Bericht door ByteWarrior »

Grammy schreef:Ik ben op zoek naar een extension voor Thunderbird zodat deze ook grammatica checkt alsmede de spelling.
Ik denk niet dat er al zoiets bestaat. En ik twijfel er aan of het al in ontwikkeling is (ik denk van niet).

Het grote probleem met grammatica is dat het zo ingewikkeld is. Een spellingscontrole is eigenlijk niet anders dan een lijst met woorden, maar bij grammaticacontrole is het niet zo simpel.

Misschien komt er ooit wel een grammaticacontrole uit, maar ik denk niet dat het voor de nabije toekomst is.

<offtopic>Hoewel spelling- en grammaticacontrole handig zijn, zou het mijns inziens beter zijn als je het niet gebruikt. Als je er teveel op vertrouwt, dan ga je uiteindelijk altijd dezelfde fouten maken (en deze niet meer afleren).
Grammatica en spelling wordt al vanaf de basisschool aangeleerd en dit mag eigenlijk niet meer vergeten worden...</offtopic>
Plaats reactie