antivirus

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
yummie
    unknown unknown

antivirus

Bericht door yummie »

Hoe weet ik of mijn antivirus programma (panda antivirus platinum 7.0)
thunderbird genoeg beveiligd?
Ik kan alleen maar terug vinden dat OE word gecontroleerd.
Een plugin kan ik ook niet vinden, en waar eerder in dit forem over gesproken werd " on-access" kan ik ook niet terug vinden in mn virus programma.
Ik wil mn virus scanner liever niet kwijt, ben er zeer tevreden over en kan hem ook nog anderhalf jaar uptodate houden!
Erik
Moderator
Berichten: 244
Lid geworden op: 4 februari 2004, 15:33
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Erik »

Als je virusscanner on-access scan aan heeft staan, is dit in principe al voldoende.

Natuurlijk moet je zelf uitkijken met het openen van (vreemde) bijlagen! Dat is het aller belangrijkste.
~ Erik
- Mede-Beheerder MozBrowser.nl (inclusief Forum)
- Redacteur Livre Magazine
Gebruikersavatar
Pretorian
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 augustus 2004, 0:57
Locatie: Enschede
    unknown unknown

Bericht door Pretorian »

ik had ook dit probleem met Norton 2004.
toen ik TB als default instelde ging ie ineens wel de mail scannen
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: antivirus

Bericht door nirwana »

yummie schreef:Hoe weet ik of mijn antivirus programma (panda antivirus platinum 7.0) thunderbird genoeg beveiligd?
Even wachten totdat de eerste virusmail jouw inbox bereikt. Dan heb je 50 procent kans dat de scanner het doet en als dat zo is, dan heb je een grote kans dat de scanner het virus onderschept (mits de virusscanner recentelijk is bijgewerkt met virusdefinities).

Is dat echter niet zo, dan zit je opgescheept met een virus in je mailprogramma. Maar als je je Windows-systeem voldoende hebt gepatcht dan kan dat virus weinig kwaad uitrichten.

In bovenstaande verhaal zitten is teveel als-dan constructies. Kortom, is zeker geen aanrader 8)
yummie
    unknown unknown

antivirus

Bericht door yummie »

Alle testjes gedaan bij http://www.testvirus.org
Bij het openen van de bijlage sprong mn scanner aan!
Alleen bij de zelfuitpakkende virussen sprong die niet aan!?
Opend thunderbird deze virussen sowieso niet?
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Als er in je antivirus programma een realtime scanner zit zou ik me geen zorgen maken (is te vinden in je gebruiksaanwijzing). De meeste moderne antivirusprogramma's hebben zowel een on demand- als een realtime scanner.

Alle files waarmee je systeem bezig is worden dan automatisch gescand alsook je email. Als je geen realtime scanner hebt kan je meestal op de bijlage rechtsklikken > Scan for virusses with .....
Yummie
    unknown unknown

antivirus

Bericht door Yummie »

Alle files waarmee je systeem bezig is worden dan automatisch gescand alsook je email. Als je geen realtime scanner hebt kan je meestal op de bijlage rechtsklikken > Scan for virusses with .....
Alleen bij thunderbird werkt het rechtsklikken >Scan for virussen niet.

Moet de bijlage eerst ergens opslaan, t'zou natuurlijk wel iets makkelijker wezen als dat wel zou kunnen!

Heb panda software al een email gestuurd met de vraag of er eventueel pluggins zijn............Maar natuurlijk geen reactie.
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Een bijlage waaraan je twijfelt (en er zijn er niet zoveel) kopieer je eerst naar je bureaublad. Daar kan je hem scannen.

Groeten,
Ria
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

NB: De meeste virussen komen voor in je map waarin je bestanden van p2p-netwerken (kazaa enz.) opslaat, in bijlagen van emails en in cracks en warez.
yummie
    unknown unknown

antivirus

Bericht door yummie »

Het zou geweldig wezen als mozilla ook met een virusscanner op de markt kwam alla firefox/thunderbird!!
Gat in de markt lijkt me!

Evengoed iedereen bedankt voor de goede raad!
Ik blijf gewoon mn pandavirusscanner gebruiken, heb er vertrouwen in dat het goed gaat.

Groetjes Cock
Oud-Beijerland
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Re: antivirus

Bericht door sc00zy »

yummie schreef:Het zou geweldig wezen als mozilla ook met een virusscanner op de markt kwam alla firefox/thunderbird!!
Gat in de markt lijkt me!
Hmmz, er zijn al een stuk of wat gratis (voor thuisgebruik) virusscanners zoals Avast, AntiVir en AVG...
Ik zou niet weten waarom Mozilla zich op dat gebied zou moeten gaan begeven.
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

yummie schreef:Het zou geweldig wezen als mozilla ook met een virusscanner op de markt kwam alla firefox/thunderbird!!
Gat in de markt lijkt me!
Er is een open source virusscanner: http://www.clamwin.net/index.php?option ... e&Itemid=1
Evengoed iedereen bedankt voor de goede raad!
Ik blijf gewoon mn pandavirusscanner gebruiken, heb er vertrouwen in dat het goed gaat.
Panda is een product van de beruchte Scientology Church en niet echt vreselijk goed. Behoort tot de middenmoot tenminste volgens de tests die ik ooit heb gelezen. Maar ik kan me voorstellen dat je hecht aan een bepaald product.
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Ria schreef:Er is een open source virusscanner: http://www.clamwin.net/index.php?option ... e&Itemid=1
Ik heb ClamWin nooit geprobeerd, maar deze schijnt niet realtime te scannen en er is weinig aan in te stellen.
Ria schreef:Panda is een product van de beruchte Scientology Church en niet echt vreselijk goed. Behoort tot de middenmoot tenminste volgens de tests die ik ooit heb gelezen. Maar ik kan me voorstellen dat je hecht aan een bepaald product.
In de uitgave van mei 2004 van de PCM staat een test tussen 22 scanners, Panda AV Titanium 2004 kwam het beste uit de test.
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Lees dit topic op GOT maar eens...
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... s/941277/0

Daaruit maak ik op dat ClamWin niet echt een aanwinst is voor je pctje :lol:
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

't Is maar welke test je bekijkt. :)

In de test van de Consumentenbond was er geen enkele Panda in de kopgroep: http://www.webwereld.nl/nieuws/17361.phtml

Nu kan je erover twisten welke je de meest betrouwbare tester vindt en dat is dan ook weer een persoonlijke mening. :)
Plaats reactie