Lokale Mappen

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Lokale Mappen

Bericht door Frederik »

Voor velen wellicht een erg handige optie, maar ik gebruik m niet en zit dus altijd tegen die lokale mappen structuur aan te kijken. Er is geen optie om dat te verwijderen, maar misschien kan het op een andere manier ?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Frederik,

Lees http://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=230461 eens. Het klinkt alsof jouw probleem daar wordt beschreven.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Inderdaad, bedankt voor de link, nu de oplossing nog :mrgreen:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Frederik schreef:Inderdaad, bedankt voor de link, nu de oplossing nog :mrgreen:
Nou ja, Mozilla is opensource, dus kun je de code downloaden en zelf een oplossing ervoor maken :?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Hè ja, 't is toch te warm om in de zon te gaan liggen. :)
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Doordat ik m'n pc weer eens half heb gemold heb ik net thunderbird weer opnieuw geinstalleerd en wat schetst mijn verbazing. Zak ik de vorige keer nog een account op mijn adres en die lokale mappen structuur waar ik niet tegenaan wilde kijken. Nu heb ik uitsluitend een account waarin alleen maar lokale mappen staan en verder niks. Hoe is t mogelijk. :roll:
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Een Nederlandse Thunderbird geinstalleerd en bijna alles staat in het Engels :( behalve 'lokale mappen' en 'postvank in'.
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Gast schreef:Een Nederlandse Thunderbird geinstalleerd en bijna alles staat in het Engels Sad behalve 'lokale mappen' en 'postvank in'.
Verwijder chrome.rdf en XUL.mfl eens uit je profiel...
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Ik de-installeer alles: Firefox, Mozilla Suite en Thinderbird. Ik weet niet wat er allemaal fout gaat, maar als ik hier inlog moet ik ook iedere keer een vinkje zetten voor dat ie mij onthoud, wat firefox ook al niet doet. Ik installeer straks de hele bende opnieuw en zie dan wel weer, zucht.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Frederik schreef:Ik de-installeer alles: Firefox, Mozilla Suite en Thinderbird. Ik weet niet wat er allemaal fout gaat, maar als ik hier inlog moet ik ook iedere keer een vinkje zetten voor dat ie mij onthoud, wat firefox ook al niet doet. Ik installeer straks de hele bende opnieuw en zie dan wel weer, zucht.
Laat me raden: je hebt vast een of ander handig privacy-programma dat het op jouw cookies voorzien heeft. Die denkt "cookies zijn potentieel gevaarlijk, dus ik verwijder ze wel voor je". En dan herkent het MozBrowser-forum jou vervolgens niet meer en mag je weer opnieuw inloggen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Nee voor zover ik weet niet. Thunderbird heb ik inmiddels weer geinstalleerd en helemaal in het Nederlands, totdat ik de contactside bar installeer en bij herstart is alles opeens engels geworden, blijkbaar heb ik de contactsidebar in het Nederlands over het hoofd gezien(?). Ik ben nu ingelogd met IE en die onthoud het wel. Ga zo verder met FireFox.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Het probleem lag aan de nieuwste versie van Thunderbird. Ik ben teruggegaan naar de 0.7.3 versie, firefox en suite opnieuw geinstalleerd en alles werkt weer als vanouds. daarmee heb ik gelijk die verrekte dubbele mappen weer terug. het zij zo. Maar voor een beginneling is dit natuurlijk absoluut niet te doen, die krijgt hier slapeloze nachten van. Echt een minpunt.
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Dit soort dingen zullen in de toekomst wellicht makkelijker worden... tis dan ook nog geen versie 1.0 en er zijn veel ontwikkelingen gaande.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

tja vertel mij wat. explorer zit inmiddels op versie 6, maar gaat mozilla dezelfde weg op? dat alle bugs er tegen die tijd (of eerder) uit zijn. t enige wat ik ermee zeggen wil is dat er te weinig gedacht wordt aan beginnende gebruikers. het is al een hels karwei om iedere keer weer aan beginnende computergebruiker de werking van een browser uit te leggen (ik als docent computergebruik) en aan de uitleg van mozilla begin ik al niet eens. :(

Ik ben de hele avond bezig geweest met het installeren en de-instaleren van mozilla onderdelen. De uitdrukking 'ik gooi mijn computer het raam uit' is ook hier van toepassing, maar gelukkig kan ik het, tot nu toe met jullie hulp, beheersen :) Fraai is het niet :idea:
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Lokale Mappen

Bericht door moZes »

Frederik schreef:Voor velen wellicht een erg handige optie, maar ik gebruik m niet en zit dus altijd tegen die lokale mappen structuur aan te kijken. Er is geen optie om dat te verwijderen, maar misschien kan het op een andere manier ?
Er is inderdaad een manier, maar het is niet aan te bevelen. Als je bevoorbeeld posts maakt in nieuwsgroepen, dan komt dat mailtje in de map Verzonden onder Local Folders te staan.

In elk geval, je mag de volgende tip uitproberen op:
http://www.holgermetzger.de/efaqmailnews.html#1
een site met meer nuttige tips.
Plaats reactie