Hoe plaats ik mijn tekst boven aan mail bij Reply

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
MarcoV
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 augustus 2004, 7:51
    unknown unknown

Hoe plaats ik mijn tekst boven aan mail bij Reply

Bericht door MarcoV »

Hoi,
Ik gebruik Thunderbird pas een paar dagen, maar ik kan nergens vinden hoe ik bij een reply mijn tekst boven aan de mail kan krijgen ipv dat deze onderaan de tekst van de ander komt te staan.

Alvast bedankt,
MarcoV
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Hoe plaats ik mijn tekst boven aan mail bij Reply

Bericht door moZes »

MarcoV schreef:Ik kan nergens vinden hoe ik bij een reply mijn tekst boven aan de mail kan krijgen ipv dat deze onderaan de tekst van de ander komt te staan.
Extra -> Account Instellingen -> Opstellen & Adresseren -> Opstellen:
tweede vinkje en Dan: Start mijn reactie boven ......
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Even OT:
Meestal is het ongepast om boven een bericht te replyen. Het beste is er onder, omdat dit de menselijke manier is van lezen (eerst een bericht, dan een antwoord op dat bericht).

Enkel als je een zeer lange tekst aanhaalt, kan je erboven antwoorden (omdat het anders te onoverzichtelijk wordt). Ik raad je aan om de Quoting Howto eens door te nemen voor verdere informatie.
Gebruikersavatar
Pretorian
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 augustus 2004, 0:57
Locatie: Enschede
    unknown unknown

Bericht door Pretorian »

ik vind het juist gepast om zo te antwoorden.
het gaat er toch om wat je antwoord? die ander weet vaak nog wel wat ie (ongeveer) gestuurd heeft.
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Ik vind het zelf erg irritant als het werkelijke bericht in een e-mail helemaal onderaan staat.
Stel nou dat er een heleconversatie gaande is verspreid over 10 berichten.
Volgens mij replied bijna niemand onder de ontvangen e-mail.

Op een forum bijv. zou het weer heel erg irritant zijn als de nieuwste berichten bovenaan zouden staan.
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Het lastigste vind ik dat iedereen het weer verschillend doet.:) Dat valt vooral op in nieuwsbrieven abonnementen. Je kijkt meestal eerst bovenaan en verwacht daar het laatste bericht. Dan lees je even en je denkt: Hé dat heb ik al gelezen. Dan scroll je naar omlaag en vervolgens kom je er haast niet meer uit wat van wie is. Want de ene heeft het antwoord ervoor en de ander weer erachter gezet...

Quoten is wel handig, behalve als er erg veel mensen mee gaan doen. Dan zijn kleurtjes wel handig, maar tenslotte wordt het toch steeds verwarrender na elke ronde. Soms lijkt quoten wel op een manier van schelden.

Storend en vertragend vind ik het als men niet voldoende ruimte tussen het bericht en het antwoord gelaten heeft. Net of het teveel moeite was om een paar keer op enter te drukken...
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Als ik een repley geef op een e-mail dan staat er keurig bovenaan; tantje pietje schreef: huppeldepup en ik tik daar dan onder mijn reaktie.

eenvoudiger en wenselijker kan ik t mij niet voorstellen maar zo heeft ieder zijn voorkeuren, als je het bericht van de afzender niet wilt zien smijt je t gewoon weg, simpel zat.
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

als het langere berichten schrijf, schrijf ik tissen het gaqoute bericht, om reactie te geven op een bepaalde stukje van zijn tekst
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Hoewel we hier offtopic aan het gaan zijn (ahum) ;-) ...

Er zijn verschillende manier van quoten. Ik zeg niet dat de ene manier beter is dan de andere, maar ik zou het wel leuk vinden als iedereen dezelfde manier gebruikt. Outlook Express gebruikers quoten altijd bovenaan (in OE kan je niet kiezen waar je begint met quoten).

Persoonlijk verkies ik de forumstijl. Je haalt een concreet item aan met daarboven de naam. Onder dit citaat schrijf je dan je reactie. Zo blijft de rode draad duidelijk. (Je leest eerst iets en pas daarna het antwoord.)

Ik kan me ook wel vinden in de reactie van Ria. Sommigen quoten een quote, die dan weer een quote quote (kun je nog volgen?). Je zit dus met meerdere 'levels', wat zeer onduidelijk is. Dit probleem heb je vooral in nieuwsgroepen (10 levels is geen uitzondering meer). Mijn mening is dat je dit moet beperken tot twee, anders wordt het voor iedereen te ingewikkeld.

Maar zoals gezegd: iedereen doet uiteindelijk wat hij/zij wilt...
Plaats reactie