openen van e-mails in thunderbird

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gunnie
Berichten: 119
Lid geworden op: 4 augustus 2004, 23:28
Locatie: Heverlee (Belgie)
    unknown unknown

openen van e-mails in thunderbird

Bericht door Gunnie »

hoi,
heb een probleempje,ik gebruik al een tijdje de Nederlandstalige versie van thunderbird,maar heb soms problemen met mails te openen,soms krijg ik een mail die zo groot is dat de verzender hem in stukjes opstuurd(heeft dat zo ingesteld bij zichzelf),voorbeeld als ik een pps krijg van ongeveer 1.5 mb komt die mail bij mij aan in 2 stukjes van 750 kb,in outlook express zette die mail zich dan automatisch in mijn mailbox om naar 1 mail van 1.5 mb en kon ik hem dan bijvoorbeeld openen met powerpoint,echter in thunderbird doet het programma dat niet en krijg ik 2 attachments die het programma niet herkend en ook niet kan openen.Weet iemand van jullie of ik ergens een instelling moet aanpassen in thunderbird zodat ik de mails wel kan lezen?
Hopelijk is dit een beetje duidelijk voor jullie.Alvast bedankt voor reacties en hulp! :o
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: openen van e-mails in thunderbird

Bericht door ByteWarrior »

Gunnie schreef:Weet iemand van jullie of ik ergens een instelling moet aanpassen in thunderbird zodat ik de mails wel kan lezen?
Welke extensie hebben die 'gesplitte mails'??

Ik denk dat dit een 'feature' van Outlook Express is. Voor zover ik weet kan TB deze niet openen. Misschien is het wel mogelijk om de mails handmatig terug aan elkaar te 'kleven'...
Gebruikersavatar
Gunnie
Berichten: 119
Lid geworden op: 4 augustus 2004, 23:28
Locatie: Heverlee (Belgie)
    unknown unknown

Re: openen van e-mails in thunderbird

Bericht door Gunnie »

hoi,
het probleem is dat thunderbird de extensies niet herkend,ikzelf weet wel dat het powerextensies zijn,ze manueel aan elkaar plakken heb ik nog niet gevonden hoe het moet,ik kan ze ook niet manueel apart openen met powerpoint.Hopelijk weet ik binnekort meer.
thx 8)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Dit is een heel specifiek probleem. Microsoft's mailprogramma's hebben dit inderdaad als 'feature' en het is bijzonder irritant.

In Mozilla wordt zoiets (nog) niet ondersteund. Ook zie ik er geen bugreport over, dus denk ik niet dat iemand al ooit heeft geopperd om het wel te gaan ondersteunen.

Ook zie ik in Outlook Express geen optie staan om dit gedrag uit te schakelen. Je zou verwachten dat dat in het programma zit, maar ik vrees dat dit weer zo'n feature is waar je mee moet leren leven.

Om te beginnen kun je grote bestanden beter niet via email versturen. Maar goed, als je ze dan toch in je mailbox krijgt, dan wil je er ook iets mee kunnen doen. Ik weet niet in welk formaat Microsoft deze attachments verpakt. Het is denkbaar dat het heel eenvoudig is en dat je er snel weer 1 geheel van kunt bouwen door ze inderdaad aan elkaar te plakken.

Het goeie ouwe copy-commando kan in elk geval bestanden aan elkaar plakken. Daarvoor kun je een commandprompt openen. Als je vervolgens copy /? intikt dan krijg je een uitleg van hoe het programma werkt. Daarin staat bijvoorbeeld
Geef om bestanden bijeen te voegen één bestand op als doel en meerdere als bron (gebruik jokertekens of de notatie bestand1+bestand2+bestand3).
Ook zullen daarvoor vast wel programma's bestaan die dat onder Windows op een grafische manier kunnen.

Op http://www.programurl.com/software/merge.htm vond ik een lijst met programma's die bestanden kunnen splitsen en samenvoegen. http://www.dirfile.com/freeware/split-file.htm toont nog een dergelijke lijst.

Zo vond ik ook http://www.bigspeed.net/index.php?page=bszipper wat ook nog gratis is. Wel vind ik dat het programma teveel biedt voor een gratis programma. Je zou dus vermoeden dat er ergens een addertje schuilt, maar je kunt het allicht uitproberen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Gunnie
Berichten: 119
Lid geworden op: 4 augustus 2004, 23:28
Locatie: Heverlee (Belgie)
    unknown unknown

Bericht door Gunnie »

Bedankt Martijn voor deze heel uitvoerige doch zeer duidelijke uitleg. :wink:
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Gunnie schreef:Bedankt Martijn voor deze heel uitvoerige doch zeer duidelijke uitleg. :wink:
Het is misschien makkelijker om je contactpersonen om te schakelen op Thunderbird. ;-)
Plaats reactie