Importeren vanuit Pegasus mail in TB 0.7.3

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Kropotkin
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 mei 2004, 8:10
    unknown unknown

Importeren vanuit Pegasus mail in TB 0.7.3

Bericht door Kropotkin »

Dag,

Naast TB gebruik ik soms nog Pegasus mail, de laatse tijd eigenlijk alleen nog voor het nakijken van wat oudere e-mails. Nu wordt het langzamerhand wel eens tijd om te proberen deze e-mail te importeren in TB. (0.7.3).

Enig idee hoe?

TIA,
Pjotr
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Importeren vanuit Pegasus mail in TB 0.7.3

Bericht door ByteWarrior »

Kropotkin schreef:Naast TB gebruik ik soms nog Pegasus mail, de laatse tijd eigenlijk alleen nog voor het nakijken van wat oudere e-mails. Nu wordt het langzamerhand wel eens tijd om te proberen deze e-mail te importeren in TB. (0.7.3).
Lukt het niet met de Import functie?
Als dat niet lukt, probeer eens wat meer informatie te geven over hoe Pegasus de mails opslaat. Zijn het gewone tekstbestanden in een directory (dan ik het waarschijnlijk mbox, zoals TB)?
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Re: Importeren vanuit Pegasus mail in TB 0.7.3

Bericht door FFuser »

ByteWarrior schreef:
Kropotkin schreef:Naast TB gebruik ik soms nog Pegasus mail.
Lukt het niet met de Import functie?
Als dat niet lukt, probeer eens wat meer informatie te geven over hoe Pegasus de mails opslaat. Zijn het gewone tekstbestanden in een directory (dan ik het waarschijnlijk mbox, zoals TB)?
Als je eenmaal een profiel hebt kun je geen mails/accounts importeren van andere mailprogrammas.

Misschien gaat dit wel maar ik zie het nergens staan.
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Importeren vanuit Pegasus mail in TB 0.7.3

Bericht door ByteWarrior »

FFuser schreef:Misschien gaat dit wel maar ik zie het nergens staan.
Staat het niet onder Tools?? (Of was het File?) Of vergis ik me en is het inderdaad niet mogelijk?? :?
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Importeren vanuit Pegasus mail in TB 0.7.3

Bericht door sc00zy »

FFuser schreef:Als je eenmaal een profiel hebt kun je geen mails/accounts importeren van andere mailprogrammas.

Misschien gaat dit wel maar ik zie het nergens staan.
Jawel, Tools >> Import 8)

Communicator 4.x
Eudora
Outlook
Outlook Express

Edit:

ByteWarrior was me voor :wink:
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Re: Importeren vanuit Pegasus mail in TB 0.7.3

Bericht door FFuser »

ByteWarrior schreef:
FFuser schreef:Misschien gaat dit wel maar ik zie het nergens staan.
Staat het niet onder Tools?? (Of was het File?) Of vergis ik me en is het inderdaad niet mogelijk?? :?
Bij extra in de nederlandstalige versie, id denk ik tools in de engelse versie.
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Kropotkin
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 mei 2004, 8:10
    unknown unknown

Re: Importeren vanuit Pegasus mail in TB 0.7.3

Bericht door Kropotkin »

ByteWarrior schreef:
Kropotkin schreef:Naast TB gebruik ik soms nog Pegasus mail, ... te importeren in TB. (0.7.3).
Lukt het niet met de Import functie?
Als dat niet lukt, probeer eens wat meer informatie te geven over hoe Pegasus de mails opslaat. Zijn het gewone tekstbestanden in een directory (dan ik het waarschijnlijk mbox, zoals TB)?
TThnx
De importfunctie in TB is geen directe optie. Pegasus mails zijn idd 'gewone' tekstbestanden (per profiel ...).

Ik zal kijken of ik het via deze http://www.srijith.net/trinetre/archive ... 2/09.shtml site kan oplossen.

Thnx,
--
Pjotr
Gebruikersavatar
Mozquito
Berichten: 56
Lid geworden op: 8 november 2003, 16:20
Locatie: Rotterdam
    unknown unknown

Bericht door Mozquito »

Zelf heb ik de volgende procedure gedaan:

1. Maak een nieuwe map aan in Pegasus, maar kies dan voor het Unix Mailbox-formaat ipv de eigen Pegasusformaat. Sleep een hele groep mails naar deze map. Sluit Pegasus af
2. Kijk in C:\PMAIL\MAIL\ADMIN. Je zult zien dat daar een nieuwe MBX-bestand is aangemaakt.
3. Kopieer deze en plak het in de Mail-subdirectory onder je Thunderbird-profiel in C:\Windows\Application Data\Thunderbird\Profiles
4. Rename het bestand in een begrijpelijke naam (b.v. Testje) ZONDER extensie.
5. Open Thunderbird, en je ziet een map 'Testje' met daarin alle mails!

Verklaring: Thunderbird maakt gebruik van bovengenoemd Unix Mailbox-formaat voor opslag van de mails.
Kropotkin
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 mei 2004, 8:10
    unknown unknown

Bericht door Kropotkin »

Sorry voor 'de wat' late reactie
1. Maak een nieuwe map aan in Pegasus, maar kies dan voor het Unix Mailbox-formaat ipv de eigen Pegasusformaat. Sleep een hele groep mails naar deze map. Sluit Pegasus af
2. Kijk in C:\PMAIL\MAIL\ADMIN. Je zult zien dat daar een nieuwe MBX-bestand is aangemaakt.
3. Kopieer deze en plak het in de Mail-subdirectory onder je Thunderbird-profiel in C:\Windows\Application Data\Thunderbird\Profiles
4. Rename het bestand in een begrijpelijke naam (b.v. Testje) ZONDER extensie.
5. Open Thunderbird, en je ziet een map 'Testje' met daarin alle mails!
Tot aan punt 4 lukt prima (profielen liggen bij mij in de '.\Documents and Settings\ ...' folder Helaas komt punt 5 bij mij niet overeen. Geen folder te zien ...

Bedankt i.e.g. voor uitleg.

--
Pjotr
Gebruikersavatar
Mozquito
Berichten: 56
Lid geworden op: 8 november 2003, 16:20
Locatie: Rotterdam
    unknown unknown

Bericht door Mozquito »

In de Mail-directory zitten weer subdirectories voor je mail-accounts (b.v. met een naam als 'HetNet'). In een van deze subdirectories moet het bestand geplaatst worden, afhankelijk van in welke account je de mails wilt importeren. Als het goed is zie je daar ook allemaal andere bestanden met dezelfde namen als de mappen in Thunderbird. Dus niet in de Mail-directory zelf plakken. Sorry, ik hoop dat deze uitleg wel werkt!
Plaats reactie