Mozilla Nederland Winkel

"Mozilla is goed, u bent snel weer beter." Maar hoe bereiken we zoveel mogelijk mensen met deze boodschap?
Dit forum is voor het coördineren van de promotie van Mozilla-software.
Plaats reactie
Ronald-Jan
    unknown unknown

Mozilla Nederland Winkel

Bericht door Ronald-Jan »

Iedereen weet dat we in de Mozilla Shop Engelse artikelen kunnen bestellen, bijvoorbeeld cd-roms enzo...

Kunnen we hier niet zélf een winkeltje maken?

Ik heb eens rondgevraagd hoeveel het kost om een cd te dupliceren die te bedrukken met een label. Er zit dan ook een kartonnen hoestje (full colour) met opdruk bij. Het komt totaal op € 737,40 voor 500 stuks.

Natuurlijk schrok ik wel een beetje van de prijzen, maar als je naar de prijs per stuk kijkt, is dat ongeveer €0,68. Bovendien hoeven we er geen 500 te bestellen.

Is het mogelijk om hier een soort winkeltje te openen (in overleg met Mozilla natuurlijk)? De kosten kun je er wel weer uithalen en weer investeren.

Toch blijft het een heel bedrag, het beste is dan om minder cd-roms te bestellen. Eventueel wil ik wel een cover etc ontwerpen...

Op de cd-rom kan bijvoorbeeld Firefox 1.0 NL staan met een digitaal guidebook. Ik ben zelf bezig om een klein boekje te maken waarin Firefox kort wordt uitgelegd.

Misschien kan MozBrowser een rekening openen waar donaties op kunnen worden gestort. Als we bijhouden wie wat geeft, kunnen we dat later eventueel weer terugbetalen.

Graag een reactie op dit voorstel :lol:
Administrateur Steun Firefox
Anne
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Er komen binnenkort ook een Franse en Duitse winkel als ik me niet vergis. (Op Mozilla Europe.) Ik weet niet precies wat de vereisten zijn voor een winkel, maar ik zou er naar kunnen informeren bij de mensen die Mozilla Europe beheren (ik beheer enkel de NL vertaling) mocht er voldoende draagkracht voor zijn.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
apm
    unknown unknown

Bericht door apm »

Ik denk dat een store voor t-shirts e.d. veel meer in trek is, CD's worden namelijk al her en der aangeboden. En ruim 700 Euro voor 500 CD's is wel veel (en overigens ruim 1 Euro per CD en niet 0.68 Euro)
sc00zy
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

€ 1,40 als we toch gaan rekenen ;)
Ronald-Jan
    unknown unknown

Ja, oké....

maar dan moet je wel bedenken dat bij de cd een hoesje zit (full colour) en dat op de cd-rom een label is geplakt...
En die 0,68 klopt wel, maar dan heb je dus nog geen hoesje+label

Maar het idee van shirtjes en dergelijke is wel een goed idee...
Bernd
    unknown unknown

Bericht door Bernd »

Je rekent verkeerd:

500 euro voor 500 stuks is 1 euro per stuk.
Jouw getal (737) ligt daar boven en dus is het meer als 1 euro per stuk.

Geen 500/737=0,68 maar 737/500=1,40
Ronald-Jan
    unknown unknown

Nee, ik heb het anders uitgerekend...

Dit is best een interessante site:
http://www.cdrom-produkties.nl/cdr.php
HeKr
    unknown unknown

Bericht door HeKr »

Petjes en T shirts lijkt mij wel wat.
en zo'n koffie beker lijkt mij ook wel wat
Koekoek
    unknown unknown

Bericht door Koekoek »

Mij lijken die shirts enz. ook wel wat.
peterv
    unknown unknown

Bericht door peterv »

http://www.mozilla.org/foundation/trade ... olicy.html:
Merchandise

You can make t-shirts which use our trademarks for your own use, or for your friends, as long as no money or remuneration of any other sort changes hands.

Anything commercial needs to come past us. We'll talk about quality, and a cut for the Foundation. There's a list of official vendors here. Purchasing from any of these supports the Foundation financially.
Zoals Anne aanstipte, er zijn plannen voor een Europese winkel.
Plaats reactie